Avatar billede spacee Nybegynder
05. januar 2006 - 07:18 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

ma man saelge adobe premiere?

Hej experter,

For nogle maander siden koebte jeg adobe premiere pro fra adobe.com ... mit spoergsmal er nu om jeg har lov til at saelge programmet / license kode til en anden bruger?

MVH
Henrik
Avatar billede stef8 Nybegynder
05. januar 2006 - 08:12 #1
Hej! ja det må du da godt, men kun hvis du ikke selv har brugt licensen!

Der medfølger kun 1 license, så den må kun bruges én gang!
Avatar billede spacee Nybegynder
05. januar 2006 - 08:49 #2
bummer, jeg har brugt det i den tid jeg har haft det.
Avatar billede stef8 Nybegynder
05. januar 2006 - 08:59 #3
Så må du ikke! 1 license må kun bruges af én PC
Avatar billede innercitydk Nybegynder
05. januar 2006 - 10:03 #4
Det er rigtigt hvad stef siger, men hvis den ikke længere bliver brugt på den første pc må man vel godt bruge den på en anden. Jeg må jo f.eks gerne sælge gamle spil jeg har liggende selvom at jeg har haft dem installeret.. Ved ikke om det er anderledes med adobes produkter.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
05. januar 2006 - 10:09 #5
Jeg kan da henvise dig til den her side hvor der er rigtig mange der sælger deres brugte adobe software så jeg er ret sikker på at det må du gerne

http://www.nextag.com/buyer/outpdir.jsp;jsessionid=8B2205B3B732D8BA58A2B14C3680A7DC?nxtg=40c60a200513-E2A28F186027BEFD&OVRAW=used+adobe+products&OVMTC=advanced&search=used+adobe+premiere&OVKEY=used+adobe+premiere

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
05. januar 2006 - 10:14 #6
jeg fandt en tråd i et amerikansk forum hvor en ekspert skriver følgende:

That is a touchy issue. As far as Intellectual property goes, once you buy the software from the original owner, you become the original owner. You can even go onto the Adobe web site and transfer the serial numbers. This is true for any program even though the manufacturers will tell you no, the answer is yes you can use these. The manufacturers only will tell you no because they are trying move more product. Once you purchase the original disks from the original owner, you become the registered owner. As far as you buying them from a third source and worrying, you need not do so. Those programs, unless the newer versions can, do not watermark the files. There is no way to tell what you used, or how you got it. Yes, you can use them for commercial purposes. Another way that you can tell is to go into the magazine store and look for those 3D world or PC PLus Magazines. They often have software that is fully working has some features disabled. That software can be used for commercial purposes in the same manner as the $20 versions, or the full retail versions. I have a version of Maya 4.5 and it is the full version that sells for $400-600, or whatever, and because they sold it through PC Plus magazine, and disabled none of the features, and because I, and everyone else who bought that issue, only paid $16, they put a visual watermark in all the images that it creates because I did not pay the full value. They would not have to do that if there was another way for them to tell that you, or anyone else, only paid $20 for their $900 piece of software. Go get your cheap software and live better.

Kan være det hjælper..

Vh
Avatar billede stef8 Nybegynder
05. januar 2006 - 10:49 #7
Jeg giver dig ret!

Så længe produktet ikke skal aktiveres, så er der ingen problemer ;-)
Avatar billede spacee Nybegynder
05. januar 2006 - 22:41 #8
det er nogle gode indlaeg.

jeg vil prove at installere det paa en anden pc her... men jeg mener faktisk at der er noget aktivering inden for 30 dage, ellers bliver mpeg export udelukket i programmet. Men maaske vil der vaere mulig for en anden at register programmet, siden at jeg ikke onsker at bruge det mere. dvs at license koden ville kun blive brugt af en bruger, nemlig den nye ejer
Avatar billede innercitydk Nybegynder
06. januar 2006 - 11:21 #9
Håber du finder ud af det

Vh
Avatar billede spacee Nybegynder
06. januar 2006 - 23:58 #10
Det ser ud til at blive svaert efter som det virker som windows aktivering. Hvis det bliver aktiveret paa mere end en pc saa virker aktiveringen ikke mere. (med mindre man maaske kan kontakte adobe) for at faa lavet det om. Men det kan jeg ikke forstaa at nogen saelger vil byde koeber ... at koeber betaler for et produkt og saa virker registeringen ikke.
Avatar billede spacee Nybegynder
07. januar 2006 - 00:00 #11
men jeg har intet at bruge produktet til mere og jeg gav selv $700 for det for bare nogle maander siden, det er meget bare at have liggende, saa det ville nu vaere rart om det kunne saelges
Avatar billede innercitydk Nybegynder
07. januar 2006 - 10:31 #12
Jeg tror nu godt at du kan få adobe til at ændre registreringen (slette den de allerede har registreret). Prøv lige at maile til dem og se hvad de svarer.. Du må gerne poste svaret herinde hvis du får fat i dem

Vh Nicki
Avatar billede spacee Nybegynder
17. februar 2006 - 22:20 #13
Jeg har snakket med Adobe her i usa og det er i helt i orden at saelge Adobe premiere og andre af deres programmer.

I mit tilfaelde har jeg allerede aktiveret serial nummeret paa min pc ... det loeses ved at gaa til Adobes website, derefter gaa til deres search feature og soeg paa "tol" -- en af de foerste soegeresultater skulle vaere "Transfer an Adobe license (Europe, Middle East, Africa)"

Dette license transfer doc skal man underskrive og sende til den nye ejer af produktet ... den nye ejer til derefter ogsaa putte sin underskrift paa det doc, og sende det til adobe (addressen er naevnt i doc). Saa tager Adobe af at reset aktiverings koden og den nye ejer kan nu benytte programmet :-)

Mvh
Henrik