Avatar billede qnud Nybegynder
04. januar 2006 - 14:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nyt digitalt kamera

Mine forældre skal have et nyt kamera (det skal bl.a. bruges til at fotografere nordlys i Norge på deres sommerferie) og så er jeg blevet sat til at finde et til dem og håbede at der var nogen herinde der havde nogle ideer!
Kravene er:
Maxpris: 2500 (incl. oplader, taske og et 256 mb hukommelseskort)
5 mio pixels
Kort reaktionstid
Både LCDskærm og almindelig søger
Mindst 5x optisk zoom
Opløsning: 2,0

Jeg har selv en Minolta Dimage Z3, som jeg er rigtigt glad for og den kan også godt passe på beskrivelsen bortset fra at der kun er 4 mio pixels!
Avatar billede screem_brille Novice
04. januar 2006 - 14:11 #1
med de priser memory kort har, så vælg mindst et på 512MB, 256MB bliver hurtigt brugt!
Avatar billede boxer Nybegynder
04. januar 2006 - 14:37 #2
Du har sikkert selv overvejet det og det overholder desværre ikke prisgrænsen.
Hvad med et z5?
Avatar billede jnoval Nybegynder
04. januar 2006 - 19:23 #3
Vælg et kamera fra en af de gamle producenter af kameraer: Nikon, Canon, Olympus...Jeg er glad for Canon, og ville se nærmere på A95/ A610 eller A620. Hvis du køber på Nettet www.edbpriser.dk er der en del at spare.
Fordelen ved A95/A610/620 er at de bl.a. kan bruge almindelige AA genopladelige batterier. Desuden er det ikke for lille og ligger derfor godt i hånden. Desuden er der et rimeligt godt objektiv på. Du kan se anmeldelser på: http://www.dpreview.com/
Avatar billede qnud Nybegynder
05. januar 2006 - 10:18 #4
Det endte med at de valgte en Minolta Dimage Z5 - som boxer skrev overholdt det slet ikke prisgrænsen, men tja... det er jo deres valg!
Hvis du smider et svar får du points
Avatar billede boxer Nybegynder
05. januar 2006 - 11:36 #5
Uden tvivl et godt valg.