Avatar billede dkoy Nybegynder
04. januar 2006 - 08:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Exchange kan ikke sende til nogle domæner

Hejsa

Jeg har en exchange 2000 server, som har lidt problemer med at sende mails til ganske få domæner. Brugerne får et svar tilbage fra postmaster hvor der står at mailen er "Delayed".

Hvis jeg kigger i Message Tracking Center kan jeg se disse to linier hundredevis af gange.

SMTP: Started Outbound Transfer of Message
Message transferred to aodexchfe3.aod.aau.dk through SMTP

Mere sker der ikke. Mailen når aldrig frem, i dette tilfælde til Ålborg Universitet.

Hvis jeg laver en nslookup -q=mx så ser resolver den rigtigt.

Så mit problem er at jeg har en fungererne exchange server uden dns problem, som kan sende til stort set alle domæner. Der er så lige et par stykker eller 3 som den ikke vil kommunikere med.

Nogen som har et bud?

Mvh
Steen
Avatar billede dkoy Nybegynder
04. januar 2006 - 10:59 #1
Nu har jeg kørt SMTPdiag tool fra MS, og den skriver faktisk "Server does not support EHLO. Sending data to the server failed."

Så hvad nu. Hvor ligger den? EHLO? Det lyder som noget HELO :-)

Mvh
Steen
Avatar billede dkoy Nybegynder
06. januar 2006 - 11:18 #2
Problemet er løst. Det var serveren i hos AAU som ikke accepterede et EHLO. Jeg kunne se i SMTP loggen at forbindelsen blev smidt lige så snart vores sever sendte et EHLO til dem. Den fik ikke engang muligheden for at sende et HELO.

Nu har jeg lavet en SMTP connector som er sat til at sende et HELO i stedet for. Og nu smutter mailsene igennem som de skal.

Mvh
Steen