Avatar billede x-pander Nybegynder
31. december 2005 - 02:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Genskabe jpg-billeder

God aften...

Jeg sidder med en snes billeder fra en vens computer af. De blev recoveret gennem programmet GetDataBack til NTFS. Det gik også fint. Men sagen er den, at han ikke selv ved hvorfor billederne i første omgang forsvandt. Jeg har fundet frem til det måske var en der havde installeret en windows oveni el.lign. Men sagen er den, at documents and settings-mappen var overskrevet og erstattet af en ny tom. Dvs. hans undermappe 'billeder' var væk.

Så nu er de recoverede, MEN! Ca. hver 7. billede ud af de 20 virker, mens de andre ikke kan vises. Jeg kan se den kan læde både billedestørrelse og propertioner fra de fleste, så jeg går ud fra der stadig er en del data inde i billederne som kan redes. Jeg har dog ikke forstand på hvordan et jpg-billede er bygget op, men jeg har en god følelse at noget inde i kan redes.

Men nu til sagen: Er der på nogen måde jeg kan genskabe de tabte billeder? Er der et program der kan analysere billederne og reparere dem?

Alle forslag er velkomne. Points, til ham der kommer med et program der virker.

På forhånd mange tak, XP...
Avatar billede x-pander Nybegynder
31. december 2005 - 02:41 #1
Det ser ud til at andre har det problem også, hva?

http://www.experts-exchange.com/Miscellaneous/Q_20856537.html
Avatar billede x-pander Nybegynder
31. december 2005 - 02:42 #2
Jeg har prøvet med: http://www.google.dk/search?hl=da&q=jpg+repair&meta=

Det øverste ikke-sponsorede link, men det program, virkede ikke...
Avatar billede boxer Nybegynder
31. december 2005 - 08:33 #3
Det store problem er at der måske er skrevet på disken. Billederne er blevet overskrevet. Sørg for at der ikke sker mere på pågældende harddisk.

Forsøg med disse 2 gratisprogrammer:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
http://www.helgec.dk/lost%20data.html

Der er en 3. mulighed som næsten med garanti virker. Kontakt IBAS. Desværre er det en meget dyr løsning:
http://www.ibas.dk/datarekonstruktion
http://www.ibas.dk/photo-recovery
http://www.ibas.dk/datarekonstruktion/data-tab
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2005 - 10:12 #4
http://www.helgec.dk/lost%20data.html vil også med stor garanti virke, men du skal være opmærksom på at det er enorme datamængder der bliver gendannet, fordelen er dog at de gendannede data er tilgængelige omgående dvs. at du kan smide alle de data i papirkurven du ikke skal bruge og så slette papirkurven
Avatar billede x-pander Nybegynder
31. december 2005 - 16:03 #5
Jeg er lige ved at prøve PC inspector

Hvad kan ibas som vi ikke selv kan?
Avatar billede x-pander Nybegynder
31. december 2005 - 16:05 #6
Det er heller ikke et direkte recovery-program jeg skal bruge mere. Jeg skal nærmere bruge noget til at fixe korrupte jpg-filer.
Avatar billede x-pander Nybegynder
31. december 2005 - 16:06 #7
Men nu tager jeg altså lige til nytårsfest....

Ses d.1 eller 2. igen.

Rigtig godt nytår ;)
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2006 - 19:05 #8
Lidt status måske ??
Avatar billede x-pander Nybegynder
04. januar 2006 - 00:28 #9
Øhh nå ja.

Jamen det blev ikke til noget. Der var 3 billeder der ikke var skadede mens resten fyldte hvad de skulle men der var ikke et eneste program der kunne genskabe bare noget af det...
Avatar billede boxer Nybegynder
04. januar 2006 - 09:06 #10
Mon ikke IBAS kunne have løst problemet :o)
Avatar billede x-pander Nybegynder
05. januar 2006 - 08:11 #11
Jeg ved ikke hvad de kan :S

Og jeg skal under ingen omstændigheder betale et firma for sådan noget. Det er noget af det sidste jeg kunne finde på... Have dem til at sidde og rodde rundt i mine filer, hvis de overhovedet kan...
Avatar billede x-pander Nybegynder
15. januar 2006 - 02:09 #12
Desværre, kan altså ikke bruge nogle af løsningerne
Avatar billede x-pander Nybegynder
15. januar 2006 - 02:09 #13
Du får pointene alligevel...
Avatar billede boxer Nybegynder
15. januar 2006 - 08:27 #14
Takker :o)