Avatar billede Slettet bruger
17. december 2005 - 18:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

boot af ny installation

Jeg har lige installeert gentoo men har en del problemer med at få den til at boote korrekt op. GRUB ser ud til at virke korrekt og det samme gør den første del at opstarten. Men når den så skal til at mounte ROOT, går det galt. Jeg får beskeden: Failed to open device '/dev/ROOT' :  No such file or directory

Uddrag af grub.conf:
kernel /boot/'KERNELNAVN' root=dev/ram0 init=/linuxrc ramdisk=8192 real_root=/dev/hda4 udev

(jeg dualbooter med windows som ligger på hda1)

FSTAB:
/dev/BOOT  /boot  ext3  noauto,noatime  1 2
/dev/ROOT  /      reiserfs  noatime      0 1
/dev/SWAP  none  swap      sw          0 0

osv.

Hvad er der galt. Jeg bliver sindssyg ;-(
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2005 - 18:25 #1
lukker, flyttet til linux-kategorien.
Avatar billede mmcduck Nybegynder
30. december 2005 - 08:47 #2
du skal ændre /dev/ROOT til /dev/hda4 eller hvor du nu har placeret din partition. tilsvarende med de 2 andre.
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2006 - 18:10 #3
Tak for kommentaren. Som sagt lukkede jeg spørgsmålet og flyttede det til Linux-kategorien et par minutter efter jeg havde oprettet det, da det ved en fejl blev oprettet her i denne kategori.

Dit svar er i øvrigt korrekt, som det fremgår her: http://www.eksperten.dk/spm/672931

Men skulle det være en anden gang................ :-)