Avatar billede lockyone Nybegynder
24. november 2005 - 09:19 Der er 9 kommentarer

Windows boot

Hvad hedder filen som windows bruger til at starte efter
Avatar billede snowball Novice
24. november 2005 - 10:02 #1
Den første fil der køres er "Ntldr".

Lidt mere info: http://www.compphix.com/xpbootprocess.html
Avatar billede nva Praktikant
24. november 2005 - 14:00 #2
Tænker du på boot.ini måske ?
Avatar billede lockyone Nybegynder
24. november 2005 - 14:04 #3
nope  ikke boot.ini du kan se ovenstående svar  programmer der starter bliver hentet i registreringsdatabasen  så vidt jeg kan udlede
Avatar billede nva Praktikant
24. november 2005 - 15:22 #4
Du kan jo med msconfig.exe fra cmd se hvad der startes op
Avatar billede nva Praktikant
24. november 2005 - 15:33 #5
Ok - har lige læst svaret fra snowball og hvis vi er helt nede på det niveau har han lagt svaret - er du ikke tilfreds med det svar?
Avatar billede snowball Novice
24. november 2005 - 15:34 #6
nva: Der sker en del ting og der startes flere ting, inden du overhovedet kommer så langt ;)

Alle de ting du via msconfig kan se der startes, har jo egentlig ikke noget at gøre med den reelle Windows boot process.
Avatar billede nva Praktikant
25. november 2005 - 07:51 #7
snowball -> Jeg var ikke klar over hvilket niveau han ville ned på - derfor henviste jeg osse til dit svar som du kan se :)
Avatar billede lockyone Nybegynder
25. november 2005 - 07:58 #8
Hej nva og snowball

tjek denne sti den er rigtig god for forståelsen af hvad der sker i boot

http://tc3.hccs.edu/ScottJ/ClassWebPages/Demos/XPBootProcess/XP%20Boot%20Process.htm
Avatar billede nva Praktikant
25. november 2005 - 12:26 #9
Godt link :)