Avatar billede demon3d Nybegynder
16. november 2005 - 08:16 Der er 1 kommentar

Generere et treeview ud fra flad xml?

Hej Alle!

Nogen der har en smart ide til, hvordan jeg kan generere et treeview ud fra nedenstående xml?

De eneste data, der fortæller om elementernes sammenhæng er

<viewentry position="1" noteid="80000004" children="2" descendants="7" siblings="15">

- hvor position angiver næste dokument osv. hvilket betyder, at position 1.1 er underkategori til kategori 1 (position 1) osv.

Nogle ideer?

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
- <viewentries toplevelentries="15">
- <viewentry position="1" noteid="80000004" children="2" descendants="7" siblings="15">
- <entrydata columnnumber="0" name="txtMake" category="true">
<text>Acura</text>
</entrydata>
</viewentry>
- <viewentry position="1.1" noteid="80000008" children="1" descendants="5" siblings="2">
- <entrydata columnnumber="1" name="$1" category="true">
<text>Sedan</text>
</entrydata>
</viewentry>
- <viewentry position="1.1.1" noteid="8000000C" children="5" descendants="5" siblings="1">
- <entrydata columnnumber="2" name="$2" category="true">
<text>2002</text>
</entrydata>
</viewentry>
- <viewentry position="1.1.1.1" unid="3B01026800CA1BF685256D0C0009AAE1" noteid="90A" siblings="5">
- <entrydata columnnumber="3" name="txtModel">
<text>UA5692JW Sedan 4D (Auto) (w/Navigation System)</text>
</entrydata>
Avatar billede janegil Nybegynder
16. november 2005 - 09:45 #1
Jeg har en gang i tiden puslet med noe sånt. Gå til http://styrheim.com/xml/sql/#XSLT, og se om ikke http://styrheim.com/xml/sql/2tree.xsl gjør noe som ligner det du vil ha?