Avatar billede meek Nybegynder
10. november 2005 - 09:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Auhorization Proxy

Hej eksperter,

Jeg har et offentligt wlan som skal tilbyde gæster i huset adgang til internettet. Dog skal de ikke bare have lov at gå direkte på. Jeg vil have en "autorization proxy" service på. dvs. at alle brugere på mit wlan ved første browser-start skal præcenteres for en login skærm hvor de skal angive brugernavn/adgangkode.

Denne validering skal kunne kobles op imod mit AD eks. via LDAP.

Nogen der kender til software/hardware der kan dette?

Meek
Avatar billede venturer Nybegynder
10. november 2005 - 10:07 #1
Jeg ved at Microsoft ISA kan gøre det. Den har direkte integration med AD. Desuden kan den fungere som en yderst potent firewall/proxy.
Der findes sikkert nok andre mere specialiserede løsninger til lige dit formål. Men ISA'en bør som sagt kunne klare det.
Avatar billede meek Nybegynder
05. maj 2006 - 20:26 #2
softwaren hedder: NoCatAuth, tjeck nocat.net