Avatar billede unicco33 Nybegynder
18. oktober 2005 - 22:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

grafikkort, hvor sidder rammene egentlig?

Hej. Jeg har lige fået hentet Fear, og oplever nogle problemer med mit grafikkort. Imens jeg spiller, kommer der små ting på skærmen, des længere tid jeg spiller spillet, kommer der flere og flere, og til sidst er der små firekanter som kommer og forsvinder konstant...

Min forstand siger mig, at dette problem skyldes for varme RAM på mit grafikkort, og for at løse dette problem, må jeg afkøle mit grafikkort mere.

Jeg sidder med 2 kølere, som jeg fik sammen med mit kabinet, og vil prøve og montere de 2 kølere på mit grafikkort. For at rammene kan køles mere ned, må jeg vide hvor rammene er.

Jeg har et ATI radeon 9800 PRO..
http://geekspeak.org/articles/4/
<=>
http://www.a1-electronics.net/Graphics_Cards/ATI/2003/ATI_Radeon9800Pro.shtml

Som I nok kan se, er der allerede monteret en køler... denne køler formoder jeg køler processoren ned.

Er mine udokumenteret hypoteser forkerte, og skyldes problemet noget helt andet? Hvis ikke...
Hvor sidder rammene? på bagsiden, eller på samme side som køleren allerede er monteret.

/Jimmi Nielsen
Avatar billede screem_brille Novice
18. oktober 2005 - 22:30 #1
det er helt korrekt det skyldes varme (eller det er ihvertfald fejlen i 9.9/10 tilfælde)
Avatar billede huset Praktikant
19. oktober 2005 - 09:10 #2
Dine RAM sidder under køleren. Ligner små firkantet kasser bare totalt flade..

Prøv at rense kortet.
Avatar billede jpvj Nybegynder
19. oktober 2005 - 09:15 #3
Den kan i ligeså høj grad skyldes en termisk fejl på RAMDAC'en. Løsningen er dog den samme: Mere køling.

Jeg vil dog mene, at kortet skal byttes, såfremt det fejler under normalt brug, dvs. inden for kortets specs. Der må ikke være grafikfejl på et kort, med mindre det sidder i et *meget* varmt kabinet.

Du kan se på kortets tekniske specifikationer, hvilket temperatur interval det er godkendt itl at køre i. Mål temperaturen i dit kabinet omkring kortet og se om det ligger inden for specs. eller ej. Hvis det gør - så ville jeg få byttet kortet.
Avatar billede huset Praktikant
30. november 2005 - 15:06 #4
Har du fået en smule tid til at kaste feedback her eller lukke spørgsmålet!
Avatar billede huset Praktikant
17. december 2005 - 09:23 #5
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede huset Praktikant
10. januar 2006 - 09:05 #6
ER det tid til lidt feedback her eller en afslutning?
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 23:17 #7
brug for mere hjælp ?