Avatar billede pelskee Nybegynder
13. oktober 2005 - 10:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SQL inner join

er der nogen som kan hjælpe mig med at finde fejlen:

SELECT DISTINCT insurancecompanyID FROM tblReimbursement, tblReimbursementCalculation INNER JOIN tblDamage ON tblReimbursement.damageID = tblDamage.IDdamage INNER JOIN tblShips ON tblDamage.shipsID = tblShips.IDship AND flagID = 4 WHERE IDreimbursement = reimbursementID AND (DateOfCalculation between '01-01-2000' AND '10-12-2005') AND DateOfReceipt IS NULL AND insurancecompanyID = 7
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]The column prefix 'tblReimbursement' does not match with a table name or alias name used in the query.

/reports/include/hull_pending_insurance.asp, line 42
Avatar billede trekkies Juniormester
13. oktober 2005 - 10:50 #1
Den skriver at den ikke kan finde din tabel "tblReimbursement", se om du har skrevet den rigtigt, eller det er den rgtige database du henter dine oplysninger i.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2005 - 11:45 #2
det er vel det samme somi http://exp.dk/spm/655280

undlad at blande gammeldages , JOIN med moderne INNER JOIN og sikker dig at du har
en ON per INNER JOIN (og gør det lidt læseligt med brug af parentser)
Avatar billede trekkies Juniormester
15. oktober 2005 - 15:21 #3
Hvordan går det?
Avatar billede pelskee Nybegynder
19. oktober 2005 - 12:30 #4
jeg har fået noget til at virke (http://exp.dk/spm/655280)
men jeg kan ikke få det implementeret i min hoved-sql
jeg har lidt mistet overblikket. er fra starten ikke den store sql haj ;(
Avatar billede pelskee Nybegynder
20. januar 2006 - 12:00 #5
trekkies - du skal have point
Avatar billede trekkies Juniormester
20. januar 2006 - 12:27 #6
Hvorfor skal jeg det?
Da det ikke ser ud til at det virker.
Avatar billede pelskee Nybegynder
20. januar 2006 - 12:42 #7
nej men jeg ville gerne have lukket spørgsmålet. for jeg fandt en løsning.
jeg kan også dele point mellem jer ?
Avatar billede trekkies Juniormester
20. januar 2006 - 13:11 #8
Jeg springer over :)
Avatar billede pelskee Nybegynder
20. januar 2006 - 13:41 #9
okay. jeg tager dem selv. tak for indsatsen