Avatar billede mrcool37 Nybegynder
11. oktober 2005 - 16:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

haredisk hjælp

heg jeg har lige købt en harddisk men den vil ikke køre
og den gamel jeg kan godt køre hvorfor jeg har skifte den gamel er fordi den ikke kan læse de skiver jeg sætte i
men nu har jeg et problem og det at den nye ikke køre kan i hjælpe mig og hvad gør jeg
Avatar billede screem_brille Novice
11. oktober 2005 - 16:36 #1
de skiver du sætter i ? man sætter da ikke skiver i en harddisk ? *S*
Avatar billede mjl Nybegynder
11. oktober 2005 - 16:41 #2
Det er jo nok et CD-drev
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2005 - 16:42 #3
Er det ikke en DVD - CD-rom eller brænder duhar købt ?
Avatar billede mrcool37 Nybegynder
11. oktober 2005 - 16:42 #4
ups
Avatar billede mrcool37 Nybegynder
11. oktober 2005 - 16:45 #5
den hedder mitsumi jo det er en cdrom model no.crmc-fx4830t
Avatar billede adam0053 Nybegynder
11. oktober 2005 - 17:04 #6
så er det et cd-drev, har du forstand på master/slave jumperindstillinger?
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2005 - 17:04 #7
Du skal se efter at jumber sidder lige som på den gamle CD-rom -
Altså f. eks skal jumber sidde på enten SL = slave eller MA = Master
Avatar billede adam0053 Nybegynder
11. oktober 2005 - 17:05 #8
husk også strøm
Avatar billede mrcool37 Nybegynder
11. oktober 2005 - 17:15 #9
nej jeg kenne ikke så meget til pc og det med  master/slave jumperindstillinger?
men i kan måske sige hvordan jeg gør og hvad er jumber
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. oktober 2005 - 17:37 #10
der sidder en lille plastik dut, ved siden af der hvor du skal sætte strøm til.. er den no.1 på kablet skal den stå i master, no2 ..slave, virker det ikke, så sæt den til cabelselect.

Genstart din pc, tryk delete i opstarten (post), for at komme ind i bios.
Tryk enter for standard .. sørg for at dit drev bliver genkent af bios. Nogengange kan trykke F3 for auto-search..
tryk esc..F10 (for save and exit)..
åben denne computer, for at se om dit nye drev virker..O)

Når du tilslutter Ide-kablet, skal den røde streng, sidde ind mod strømstikket.

dette drev er jumpet til slave,.--> http://diaporamas-libres.chez.tiscali.fr/images/n4/jumper-cdrom.jpg
Avatar billede mrcool37 Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:22 #11
så er det jeg også lige vil spøre er der ikke en link hvor jeg kan se hvordan der ser ud