Avatar billede overgreat Forsker
10. oktober 2005 - 18:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Norton firewall 2002 blokerer for internet adgang

Hej

Firewallen (norton firewall 2002) blokerer for min adgang til internettet når den er aktiveret (gælder både IE og Outlook Express). Når den er deaktiveret er der ikke problemer...?

Kan i hjælpe mig mod en løsning ?

bruger:

Windows 98 2. ed.
ISDN-modem opkobling til internettet.
Norton Antivirus
Norton Firewall
Spytbot anti spyware
Avatar billede trekkies Juniormester
10. oktober 2005 - 18:59 #1
Er din Firewall på dansk eller engelsk?
Avatar billede trekkies Juniormester
10. oktober 2005 - 19:05 #2
Prøv følgende:

Dansk Norton
Åben Norton -> Klik på "Personlig firewall" klik nu på "Konfiguer" -> Klik på menuen "Programkontrol" ->  Find "IE" i menuen og ved "Internetadgang" skal den sættes til "Tillad alle" og klik på "OK" knappen.

Engelsk Norton:
Åben Norton -> Klik på "Personal firewall" klik nu på "Configure" -> Klik på menuen "Programs" -> Find "IE" i menuen og ved "Internet Access" skal den sættes til "Permit All" og klik på "OK" knappen.
Avatar billede overgreat Forsker
11. oktober 2005 - 08:49 #3
det afhjalp desværre ikke problemet?!

Det er dansk version.
Avatar billede trekkies Juniormester
11. oktober 2005 - 08:52 #4
Er der kun problemer med IE og Outlook?

Hvad sker der når at du åbner Spybot og vælger at hente nye opdateringer til den?
Avatar billede overgreat Forsker
11. oktober 2005 - 09:10 #5
Det samme problem... spybot siger at der ikke er noget ruto til host.
Avatar billede trekkies Juniormester
11. oktober 2005 - 10:03 #6
Jeg har Norton Firewall 2003, men håber at den ligner 2002.

Åben din Firewall, er alle ting sat til "Til"?

Hvis der er nogle ting som ikke er det, skal du sætte dem til.
Avatar billede trekkies Juniormester
11. oktober 2005 - 10:07 #7
I version 2002, har du en globus i din status menu(Nederst til højre)?
Avatar billede trekkies Juniormester
11. oktober 2005 - 10:17 #8
Hvis du har, når at du højre klikker på den, står der så "Bloker trafik" eller "Tillad trafik"?

Der skal stå "Bloker trafik"
Avatar billede overgreat Forsker
11. oktober 2005 - 13:57 #9
yep... det lykkes. Tak for hjælpen

sender du et svar
Avatar billede trekkies Juniormester
11. oktober 2005 - 13:58 #10
Glad for at kunne hjælpe dig :)

Hvad var det som hjalp?
Avatar billede overgreat Forsker
11. oktober 2005 - 14:00 #11
da jeg ville ændre trafikken fik jeg en fejlmelding/error fra programmet... så det ledte mig til afinstallering og en installering bagefter som rettede besværet!

Så det var det, der viste mig løsningen!
Avatar billede trekkies Juniormester
11. oktober 2005 - 14:02 #12
Tak for point :)