Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
08. oktober 2005 - 11:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med en trojan ?

trojan.vundo <-- navn
C:\Windows\system32\ssttr.dll <---- placering

ved ikke om nogen har hørt om denne trojan ..
den kan ikke repares .. og når jeg vil slette den via windows eller norton kan jeg ikke få adgang ..

hvad gør jeg ??
Avatar billede ksoren Nybegynder
08. oktober 2005 - 11:33 #1
Avatar billede kalp Novice
08. oktober 2005 - 11:39 #2
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
08. oktober 2005 - 12:58 #3
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 12:54:20, on 08-10-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
c:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\WINDOWS\system32\hphmon06.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\ALCXMNTR.EXE
C:\Programmer\BearShare\BearShare.exe
C:\WINDOWS\VM_STI.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Save\Save.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\programmer\valve\steam\steam.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\K9MNR759\HijackThis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=Q105&bd=pavilion&pf=desktop
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=Q105&bd=pavilion&pf=desktop
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=Q105&bd=pavilion&pf=desktop
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=Q105&bd=pavilion&pf=desktop
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=Q105&bd=pavilion&pf=desktop
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=Q105&bd=pavilion&pf=desktop
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: MSEvents Object - {6DD0BC06-4719-4BA3-BEBC-FBAE6A448152} - C:\WINDOWS\system32\ssttr.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: HP-visning - {B2847E28-5D7D-4DEB-8B67-05D28BCF79F5} - c:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\HPDTLK02.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD06] c:\Programmer\HP\{AAC4FC36-8F89-4587-8DD3-EBC57C83374D}\hphupd06.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon06] C:\WINDOWS\system32\hphmon06.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [SiSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PS2] C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AlcxMonitor] ALCXMNTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LSBWatcher] c:\hp\drivers\hplsbwatcher\lsburnwatcher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "C:\Programmer\BearShare\BearShare.exe" /pause
O4 - HKLM\..\Run: [BigDogPath] C:\WINDOWS\VM_STI.EXE USB PC Web Camera
O4 - HKLM\..\Run: [WhenUSave] "C:\Programmer\Save\Save.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: ssttr - C:\WINDOWS\system32\ssttr.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - c:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede kalp Novice
08. oktober 2005 - 13:04 #4
Har du kørt det removaltool ksoren linkede til?
Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Download Ewido (Trial version) (Installer og opdater programmet, men vent med,  at scanne til jeg siger til)
http://shop.element5.com/product.html?productid=531168

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

Scan med Ewido nu!

Højreklik på windows start knappen (helt nede i venstre hjørne af din skærm) og vælge "Stifinder", klik på Funktioner->Mappeindstillinger->Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Afinstaller eller slet denne mappe

C:\Programmer\Save

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

O2 - BHO: MSEvents Object - {6DD0BC06-4719-4BA3-BEBC-FBAE6A448152} - C:\WINDOWS\system32\ssttr.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WhenUSave] "C:\Programmer\Save\Save.exe"
O20 - Winlogon Notify: ssttr - C:\WINDOWS\system32\ssttr.dll

Slet denne fil

C:\WINDOWS\system32\ssttr.dll

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Genstart normalt og kopir en ny hijackthis log herind så jeg kan se om vi fik fjernet det hele eller om noget skulle være blevet overset:)
Avatar billede kalp Novice
08. oktober 2005 - 13:07 #5
Er den komplet umulig, at slette under proceduren så hent http://www.spywareinfo.dk/download/KillBox.zip
sæt prik delete on reboot og vælge filen. Genstart og så bør den være slettet.
Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
09. oktober 2005 - 10:29 #6
har gjordt alt du sagde .. og filen kan stadig ikke fjernes ..
har enda prøvet at gøre det gennem dos ..
men den er der altid når jeg starter op .. jeg tror den har en backup  fil .. :S
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. oktober 2005 - 12:24 #7
Under dette fix vil din computer skulle genstarte, så luk alle programmer og gem det arbejde du eventuelt har lavet som ikke er gemt endnu.

1. Hent VundoFix.exe her:
http://www.atribune.org/downloads/VundoFix.exe
Dobbeltklik på VundoFix.exe - dette vil pakke programmet ud til en mappe med navnet VundoFix på dit Skrivebord.

2. Print denne vejledning ud, eller kopier den til Notesblok, så du ikke behøver at have Internet Explorer åben for at læse dem. Luk herefter Internet Explorer.

3. Genstart i Fejlsikret tilstand (ved at taste F8 under opstart).

3. Find mappen VundoFix, som du lige pakkede fixet ud til - åben mappen og dobbeltklik på KillVundo.bat. Du vil først se en kort advarsel - tast Enter. Du vil nu skulle skrive en filsti ind... Skriv

C:\WINDOWS\system32\ssttr.dll

Tast Enter - F6 - Enter.

Når programmet er færdigt, vil HijackThis åbne sig. Klik nu på "Scan" (i programmet HijackThis) og sæt herefter et flueben ud for følgende linier:

O2 - BHO: MSEvents Object - {6DD0BC06-4719-4BA3-BEBC-FBAE6A448152} - C:\WINDOWS\system32\ssttr.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WhenUSave] "C:\Programmer\Save\Save.exe"
O20 - Winlogon Notify: ssttr - C:\WINDOWS\system32\ssttr.dll

Klik på "Fix checked" (i programmet HijackThis).

4. Når du klikker på "Fix checked", så fixer HijackThis linierne, og din computer vil nu genstarte efter at du har tastet en tast (du får en blå skærm). Hvis den ikke gør det automatisk, så genstart den selv.

5. Efter genstart skal du lægge en frisk HijackThis log herind sammen med den log VundoFix laver (åben vundofix.txt som ligger i samme mappe som VundoFix.bat - kopier indholdet herind).
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. oktober 2005 - 13:09 #8
Der er ikke kommet en ny log, så jeg går ud fra at den sidste procedure hjalp. Jeg lægger derfor et svar, så du kan få lukket spørgsmålet.
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. februar 2006 - 16:36 #9
Lukketid?