Avatar billede pwn Forsker
25. september 2005 - 15:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan ikke installere printer over netværk

Håber kategorien er rigtig.
Jeg har et fungerende trådløst netværk, hvor 3 maskiner kører. På den stationære er tilkoblet en HP PSC1300 printer, som er delt. Arbejdsgruppen er ARBEJDSGRUPPE på alle maskiner. Når jeg gerne vil kunne udskrive fra de andre mask. tilføjer jeg netværksprinter og vælger den aktuelle printer (jeg har måttet installere printerdriverne fra CD-rommen på alle maskiner - de kunne ikke selv hente de nødvendige drivere).
Nu får jeg fejlmeddelelsen "Windows kan ikke oprette forbindelse til printeren. Enten er printernavnet skrevet forkert, eller forbindelsen til serveren for den angivne printer er blevet afbrudt."
Hvad er der galt - og havd gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2005 - 15:39 #1
når du instalerer printeren fra de 3 andre maskiner der skal bruge printeren gør du det så fra andre computere hvor du kan se printeren der er delt på den pc som deler printeren ?
Avatar billede pwn Forsker
25. september 2005 - 15:59 #2
- og det har jeg også gjort, men det fungerer alligevel ikke. Den kommer med fejlmeddelelsen, at der er fejl
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2005 - 16:45 #3
det kunne lyde som noget med rettigheder kører du w2000 eller xp på den pc som der deles udfra ?
Avatar billede pwn Forsker
25. september 2005 - 17:05 #4
XP pro på 1 og resten XP Home
Avatar billede pwn Forsker
08. oktober 2005 - 00:18 #5
Hvad gør jeg mht rettigheder - hvor tillader jeg generelt afgang mellem maskinerne?
Avatar billede pwn Forsker
22. oktober 2005 - 16:41 #6
Jeg lukker spm