Avatar billede c-member Nybegynder
23. september 2005 - 09:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

optimering til Firefox

Hejsa,

Hvordan optimere man til Firefox så ens side ser optimal ud i Firefox, som det er nu er lagene skæve og teksten sidder ikke korrekt i lagene.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
23. september 2005 - 14:22 #1
Hvis du har et link vi kan se på er det nemmere at finde udaf

Men kan lyde som om at du er støt på klasikkeren...IE viser din side som du tror du har lavet den....mens ff viser hvad du egenligt har skrevet i dine kode  :-(
Du har sikkert igen eller forkert doctype.... og eller forkert CSS
Avatar billede c-member Nybegynder
23. september 2005 - 14:24 #2
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
23. september 2005 - 20:45 #3
--- > Hvordan optimere man til Firefox så ens side ser optimal ud i

Man starte med at søge for at ens side har en gyldig doctype som feks
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
dette vil tvinge browserne til at gå i standart mode.... (Uden vil hver browser opføre sig meget forskelligt og uforudsigeligt)
Hvis du gør dette vil du nok opdage at en del ting pludselig ikke længere står som du forventer.... dette skyldes dine koder...ikke doctypen.... og  du må derfor tilpasse dsiden til doctypen....
du kan heller ikke validere din side uden....hvis du sætter doctype på vil du, ved selvsyn og validering hos w3c opdage fejl af forskellige slags i koden...
en lille og tilsyneladende ubetydelig fejl....Du ingen alternativ tekst til billeder (alt=" ..") ....  Dette er slet ikke en så ubetydelig fejl som man kunne fristes til at ro....;-)

Gør følgende
1. Start med at angive doctype...
2. Begynd så at søge for at siden ser ud som du ønsker...
3. test ... Valider ...ret ....test....
4. se punkt 3
5. gentag punkt 3 og 4
6 går til punkt 3

og sidst men ikke minst..... mens du arbejde..... test test test og test..... i så mange browsere som muligt....
Avatar billede c-member Nybegynder
24. september 2005 - 11:23 #4
tusind tak for hjælpen, det vil jeg prøve!
Avatar billede c-member Nybegynder
10. juli 2006 - 13:22 #5
Lukket