Avatar billede kiki Juniormester
21. september 2005 - 10:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Reg. kode og ny computer

Jeg har Macromedia STUDIO MX 2004 (Education version). Jeg vil gerne købe en ny computer, men jeg kan vel ikke bare installer STUDIO 2004 på den? STUDIO 2004 er jo blevet aktiveret over Internettet, og der har de vel indsamlet data om min computer for at undgå piratkopiering. Jeg har jo kun 1 licens.

Hvad gør jeg?
Avatar billede leif Seniormester
21. september 2005 - 10:02 #1
Hvis du afinstallerer programmet på den gamle maskine, kan du med ro i sindet installere programmet på den nye. Normalt vil den hvis der er problemer, angive et telefonnummer du kan ringe til og få den aktiveret.
Avatar billede kiki Juniormester
21. september 2005 - 11:41 #2
Jeg har nu heller ikke dårlig samvittighed over at gøre det, men var/er bare bekymret for om jeg kan.
Men du mener altså at, hvis der opstår problemer, så vil der være et telefonnumre jeg kan ringe til og få den aktiveret igen?
Hvis det forholder sig således, så kan du jo enligt godt sende et svar.
Avatar billede leif Seniormester
21. september 2005 - 13:25 #3
Nu kender jeg ikke Studio MX 2004, men jeg ved fra Microsoft, at der er et tlf. man kan ringe på hvis den ikke kan lave en aktivering via internettet.
Avatar billede kiki Juniormester
21. september 2005 - 14:04 #4
Men det er jo noget HELT ANDET.
Jeg har jo allerede lavet min aktivering.
Er det den eneste årsag til at du tror at det kan lade sig gør? For det mener jeg jo ikke kan bruget til rat meget.

Min far har 2 computer. Da han skiftede til Win XP kunne han ikke bruge samme kode til begge computer. Det er jo det jeg vil med STUDIO MX 2004. Jeg har nu godt nok ikke installeret den på begge, på samme tid, men gør det en forskel?

Macromedia STUDIO MX 2004 er jo MEGET DYR. Så hvis jeg ikke kan være 100 % sikker på at jeg kan få den installeret på en ny computer, så er det ikke sikkert at jeg tør købe en ny computer.
Avatar billede kiki Juniormester
21. september 2005 - 16:54 #5
Jeg kan ikke accepter dit svar leif fordi
1)    Problemet er ikke at aktiver uden brug af Internet. Problemet er at jeg ønsker at aktiver det samme program på 2 forskellige computer, med samme kode. (ikke samtidig)
2)    Jeg har oprettet spørgsmålet under Dreamweaver, da jeg ønske at vide hvordan Macromedia forholder sig til tingene, jeg er ikke så interesseret i at vide hvordan Microsoft ville forholde sig.
Så desværre…
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. september 2005 - 21:23 #6
Det går sikkert uden problemer, køb den nye PC og installer Studio MX 2004 på den, brokker den sig, ja så brokker den sig og du skriver en mail til macromedia, problemet løser sig ganske hurtigt så.
Avatar billede leif Seniormester
22. september 2005 - 08:44 #7
Du har dit på det rene så længe du kun har det på en maskine, det skulle være underligt hvis Macromedia nægter dig at installerere programmet. Du har licensen, grunden at du måske kan være nød til at ringe eller skrive til dem er at de vil undgå at du installerer det alt for ofte (Jo oftere det installeres jo større er chancen for snyd)
Avatar billede kiki Juniormester
30. august 2010 - 14:25 #8
Lukket