Avatar billede floetti Nybegynder
20. september 2005 - 23:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med firewall sammen med FTP

Hej

Jeg har et lille problem fordi at min firewall blokere mit ftp program fra at arbejde ordenligt.
Jeg kan tilføje en Firewall Host name til et kollonne, men hvordan finder jeg host navnet på firewallen?
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 00:28 #1
var nok en god ide at fortælle hvad din firewall hedder ?
Avatar billede floetti Nybegynder
21. september 2005 - 02:47 #2
em... jeg bruger windows firewall i xp pro. Nu ved jeg ikke så meget om det med firewall
Avatar billede christoffero Nybegynder
21. september 2005 - 09:12 #3
Køre din FTP server på port 21 også, eller skal du ændre porten i widows firewall, og skal folk FXP til dig skal du huske at åbne mindst en passiv port og sætte den i FTP klienten også..
Avatar billede miss-g Seniormester
21. september 2005 - 22:56 #4
Nu ved jeg ikke hvad du mener med "ikke at arbejde ordentligt"

Har du prøvet at sætte hak i USE PASSIVE FTP?

Jeg kan ikke forbinde via ftp, medmindre jeg har sat hak her. Har brugt firewall i xp pro, og bruger nu den i mit virus program Panda Titanium 2005.

Select the Use Passive FTP checkbox if your firewall configuration requires use of passive FTP.
Avatar billede floetti Nybegynder
22. september 2005 - 01:29 #5
Jeg ved godt at det lyder mærkeligt, men efter at have chattet med supporten, hvor jeg fik at vide at det ikke skulle være nødvendigt at bruge passiv mode og det måske var min firewall som stoppede forbindelsen. Måske burde jeg bare lukke, tror ikke at jeg kommer nogen vegne her.
Avatar billede miss-g Seniormester
28. september 2005 - 03:10 #6
For min skyld gerne - så kan du give dig selv point, da vi andre tilsyneladende ikke hjalp...?
Avatar billede floetti Nybegynder
29. september 2005 - 15:17 #7
SÅ gør jeg bare det;)