Avatar billede beef12 Nybegynder
19. september 2005 - 09:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sql server 2005 - Enteprise Manager

Hvis man bruger sql server 2005, så virker Enteprise manager ikke. Den fejler og siger noget med at man skal anvende Sql Management Studio.

Men hvad er det? Og hvor kan jeg anskaffe det?
Avatar billede terry Ekspert
19. september 2005 - 09:52 #1
Isnt it included with SQL Server 2005?
Avatar billede beef12 Nybegynder
19. september 2005 - 09:53 #3
probably will be... right now the latest is beta 2, and there nothing on my disc that resembles enteprise manager
Avatar billede screem_brille Novice
19. september 2005 - 09:53 #4
jo det vil jeg også mene den er ?
Avatar billede beef12 Nybegynder
19. september 2005 - 09:59 #5
No/nej :-)

Artiklen terry har vedlagt beskriver Sql Managment Studio, som tilsyneladende erstatter en del af enteprise manageren, men lige præcis den del mangler jeg...
Avatar billede terry Ekspert
19. september 2005 - 10:18 #6
Sql Management Studio should be included in Beta 2

http://www.databasejournal.com/features/mssql/article.php/3489661

>>>The most prominent and immediately noticeable change is the lack of SQL Enterprise Manager, which used to serve as the primary utility for SQL Server administration. Its replacement, SQL Server Management Studio
Avatar billede beef12 Nybegynder
19. september 2005 - 10:27 #7
Theres nothing installed that remotly resembles it... (and there are no options in the installationprocess regarding add/remove components)
Avatar billede terry Ekspert
19. september 2005 - 10:43 #8
maybe an idea to download again
Avatar billede beef12 Nybegynder
21. september 2005 - 11:29 #9
I didnt download it - I got the full-version DVD off of Microsoft. I'll have a talk with them about it...