Avatar billede solisten Nybegynder
17. september 2005 - 09:43 Der er 8 kommentarer

re-design af web

webgalleri mangler design, og teknisk forberedelse til mange flere billeder. Hvordan finder jeg en dygtig designer/tekniker? og kan jeg evt. betale med alternativ behandling? Hvis ikke,hvad er prisen? www.englehaven.dk.
Avatar billede nalu Nybegynder
17. september 2005 - 18:45 #1
Hejsa - skal det bare være et redesign af siden, eller indebærer arbejdet også udvikling af en kode til siden? .. så den kan blive interaktiv?

Kan ikke fastsætte en pris fordi jeg ikke kender omfanget af arbejdet, men et redesign med normal html formatering, vil jeg kunne gøre det et sted omkring 500,-

Til sidst kan du lige få nogle få referencer til hvad jeg har lavet:

http://www.haxorscup.dk/homesite/

http://www.haxorscup.dk/portlane/

http://www.haxorscup.dk/nadi/ (under udvikling)

http://www.asptech.dk/

Det var lige en bid af nogen af de ting jeg har lavet. Hvis du er interreseret kan du få den fulde referenceliste.
Avatar billede solisten Nybegynder
18. september 2005 - 08:15 #2
Hej Nalu, Jeg har ikke brug for, at den skal være interaktiv.Dét jeg mangler er et billedsystem, så sitet kan rumme mange flere billeder (gerne  4 - 500) på sigt, og jeg alligevel kan identificere det og finde det, hvis der skulle dukke en kund op, som var interesseret i at købe. Og så en lidt mere professionel grafik.Jeg er vild med din sommerfuglevinge. Er Html lige så godt, som php?
Avatar billede nalu Nybegynder
18. september 2005 - 11:29 #3
Okay så du skal have mulighed for selv at lægge billeder op på siden, som vil indrette sig inden for et bestemt område automatisk, og hele kan gøre fra siden? .. Det kræver selvfølgelig noget kodning, men det kommer selvfølgelig også an på hvor avanceret det skal være!

Html og php er lidt svært at sammenligne pga. alle sider er bygget op af html - Det er selve "sproget" der formaterer designet, fonte og farver imens php er et kodesprog som ligger bag siden og kan give mulighed for mange flere funktioner, som f.eks. at kunne oprette og tilføje et billedarkiv fra hjemmesiden.
Avatar billede solisten Nybegynder
18. september 2005 - 13:23 #4
Ja, det er rigtigt forstået, at jeg selv skal kunne lægge billeder ind og fjerne billeder. Jo mindre avanceret, des bedre. Det skal ikke vre "smart" - men enkelt og funktionelt.
Skal vi fortsætte drøftelserne om projektet på min mailadresse: kirstine@stofanet.dk?
Avatar billede solisten Nybegynder
23. september 2005 - 11:06 #5
Hvad siger du Nalu - er du interesseret?
Jeg opridser lige opgaven:
Præmisser for englehaven.dk:
Her (på www.englehaven.dk) kan du se, hvilke links der skal være med:
Udstil
bestil
kontakt
og dertil 1 eller flere gallerier: 1 galleri for dukker/figurer/skulpturer og 1 eller flere for billeder/malerier af engle. Det er disse, som er sitets hovedkategori. Dvs. der skal være plads til mange flere billeder, end de omkring 15 stk. som er der nu. Og hvis der på sigt vil være flere hundrede billeder, forudser jeg, at det bliver meget uoverskueligt, at føre et katalog over dem, og finde dem og slette dem, efterhånden som de (forhåbentligt) bliver solgt, med mindre der bliver udfærdiget et andet system, end det jeg har nu, hvor hvert billede har sin egen side. Jeg skal selv kunne redigere sitet fremover. Dvs. uploade og slette billeder.
Men disse englebilleder skal kunne optræde, som de gør nu, som thumbnails, som er klikbare og dermed åbner et større billede af værket med info om pris, størrelse kvalitet osv.
Navigation:
Det er vigtigere med en let overskuelig navigation, end at det er "smart". Jeg kunne godt tænke mig noget i stil med den navigation, som er på: http://www.9ss1.dk/backgrounds/. Her er menuen vandret for oven, og venstre frame viser thumbnails og midterframen viser selve billedet.
Grafik
Det grafiske gerne må vise, at dette er et kreativt område, men sitets kreative udtryk må ikke overdøve indholdets. Det er en fin balanceakt.
Avatar billede nalu Nybegynder
23. september 2005 - 21:34 #6
Ja, synes det lyder som en spændende opgave - Det var mig der sende dig en mail i navnet Jesper Daugaard.

Du lød som om der var flere igang med samme opgave?
Jeg er allerede igang med det selve grafiske layout af siden, men finder ingen grund i at arbejde med siden, hvis det alligevel ender ud med at en anden får opgaven.

Tilsidst vil jeg også høre om du har en bestemt stil du gerne vil af det grafiske til at køre efter eller om jeg har frie hænder?
Avatar billede nalu Nybegynder
24. september 2005 - 12:28 #7
af = have, unskyld! :)
Avatar billede solisten Nybegynder
24. september 2005 - 13:02 #8
Hel ok :-) Har sendt dig mail på din mailadresse.