Avatar billede curriculum Nybegynder
16. september 2005 - 21:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udtrække den flittigeste bruger

Jeg har lavet en tabel (id (int),itemid (int),sellerid (int),dtmdate (dt)) og vil have lavet en forespørgsel, der finder sellerid der har oftest oprettet en række i tabellen.

Hvordan laves dette ?
Avatar billede nielle Nybegynder
16. september 2005 - 21:56 #1
F.eks. sådan?

SELECT TOP 1 sellerid, Count(*) AS antalPoster FROM dinTabel GROUP BY sellerid ORDER BY antalPoster DESC
Avatar billede curriculum Nybegynder
16. september 2005 - 22:13 #2
Yes det var den... send venligst et svar
Avatar billede claesdamlund Nybegynder
16. september 2005 - 22:22 #3
Du er nødt til at bruge WITH TIES hvis flere sælgere har solgt "lige godt":

SELECT TOP 1 WITH TIES sellerid, Count(*) AS antalPoster FROM dinTabel GROUP BY sellerid ORDER BY antalPoster DESC
Avatar billede curriculum Nybegynder
16. september 2005 - 22:23 #4
okey det vidste jeg ikke....
Avatar billede nielle Nybegynder
16. september 2005 - 22:36 #5
Skal vi ikke bare begge to lægge et svar?
Avatar billede curriculum Nybegynder
16. september 2005 - 22:41 #6
Det bestemmer i selv... jeg kan godt dele pointene..
Avatar billede claesdamlund Nybegynder
16. september 2005 - 23:48 #7
Jeg behøver ikke point - det var vist også nielle der stod for den primære tankevirksomhed :o)