Avatar billede harisk Nybegynder
12. september 2005 - 13:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Return value af ExecuteNonQuery?

hejsa,

den int som ExecuteNonQuery returnerer, hvad betyder den? kan den bruges til at finde ud af om en succesfuldt opdatering af en række har fudnet sted fx?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2005 - 13:53 #1
fra docs:

Return Value
The number of rows affected.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. september 2005 - 14:15 #2
Tjek om den er succesfuldt med exceptions, der er en lang række sql exceptions..
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 20:09 #3
harisk ?
Avatar billede harisk Nybegynder
30. september 2005 - 12:20 #4
hej igen,

glemte lige alt om dette streng. Jeg fandt ud af at den returnerer antal påvirkede rækker så det bruger jeg. Men den returnerer 0 hvis man opretter en ny med den samme sp... Det syntes jeg var lidt underligt.

fyr et svar af
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2005 - 20:30 #5
hvem ?
Avatar billede harisk Nybegynder
07. juni 2006 - 09:52 #6
lukker