Avatar billede psychopaticola Nybegynder
10. september 2005 - 16:09 Der er 3 kommentarer

Installation af SQL Server 2000

Når jeg prøver at installere Autodesk Inventor 10 på min pc, kommer den med følgenede meddelelse: "Error 1722. There is a problem with the Windows Instller package. A program run as part of the setup did not finish as expected".

Fejlmeddelelsen kommer når den er i gang med at installere MSDE (Microsoft SQL Server 2000 Desktop Engine), som åbenbart er en integreret del af Inventor 10.

Jeg prøvede så at downloade MSDE seperat og installere det, i håb om at kunne komme videre med installatonen. Men kun et par få "punkter" før den er færdig, giver den mig fejlmeddelelsen:

"Setup failed to configure the server. Refer to the server error logs and setup error logs for more information."

Hvad skal jeg nu gøre?? Inventor 10 er ret vigtig for mig.

Hvis jeg logger installationen af MSDE, er de sidste 30 linjer af loggen følgende:

"Property(C): UserLanguageID = 1030
Property(C): ComputerName = MHH
Property(C): SystemLanguageID = 1030
Property(C): ScreenX = 1400
Property(C): ScreenY = 1050
Property(C): CaptionHeight = 26
Property(C): BorderTop = 1
Property(C): BorderSide = 1
Property(C): TextHeight = 16
Property(C): ColorBits = 32
Property(C): TTCSupport = 1
Property(C): Time = 16:06:23
Property(C): Date = 10-09-2005
Property(C): MsiNetAssemblySupport = 1.1.4322.2032
Property(C): MsiWin32AssemblySupport = 5.1.2600.2180
Property(C): RedirectedDllSupport = 2
Property(C): Privileged = 1
Property(C): USERNAME = Morten Hansen
Property(C): DATABASE = C:\DOCUME~1\MORTEN~1\LOKALE~1\Temp\2f7042.msi
Property(C): OriginalDatabase = C:\sql2ksp3\MSDE\Setup\Sql2000.msi
Property(C): UILevel = 3
Property(C): ACTION = INSTALL
=== Logging stopped: 10-09-2005  16:06:23 ===
MSI (c) (48:8C) [16:06:23:990]: Note: 1: 1708
MSI (c) (48:8C) [16:06:23:990]: Product: Microsoft SQL Server Desktop Engine -- Installation operation failed.

MSI (c) (48:8C) [16:06:24:000]: Grabbed execution mutex.
MSI (c) (48:8C) [16:06:24:000]: Cleaning up uninstalled install packages, if any exist
MSI (c) (48:8C) [16:06:24:000]: MainEngineThread is returning 1603
=== Verbose logging stopped: 10-09-2005  16:06:24 ==="

En anden log, cnfgsvr, ser sådan ud:

"###############################################################################

Starting Service ...

Danish_Norwegian_CI_AS

-m -Q -T4022 -T3659

Connecting to Server ...

driver={sql server};server=MHH;UID=sa;PWD=;database=master

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er ikke angivet en standarddriver.

driver={sql server};server=MHH;UID=sa;PWD=;database=master

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er ikke angivet en standarddriver.

driver={sql server};server=MHH;UID=sa;PWD=;database=master

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er ikke angivet en standarddriver.

SQL Server configuration failed.

###############################################################################"

Håber i kan hjælpe mig, er desperat!!! Så giver maksimum point (plus flere til måske :P)
Avatar billede psychopaticola Nybegynder
12. september 2005 - 13:46 #1
Anyone?? Jeg giver mere end 200 points, måske 400 :P
Avatar billede lanthernen Nybegynder
25. september 2005 - 21:24 #2
Jeg har oplevet samme fejl hvor jeg godt nok skulle installere en anden applikation end ovennævnte. Løste problemet ved at hente seneste windows installer fra MS update.
Avatar billede lanthernen Nybegynder
20. marts 2011 - 19:47 #3
løste det prob?