Avatar billede axkris Nybegynder
08. september 2005 - 09:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Find records som har mistet sin relation

Hej alle

Jeg skal bruge noget kode, som ville kunne finde records, som har mistet sin relation... f.eks. jeg har en tabel som hedder Composer og en tabel som hedder Song.

Song er kobet til Composer med et ComposerID, men en dag bliver Composer-recorden slettet (eller bliver ugyldig eller noget andet) og så mister Song-recorden sin relation til Composer-recorden.

Og sådanne Song-records (som har mistet relationen) skal koden kunne finde og slette.

(Jeg ved godt, at man bare kan slette alle relaterede Song-records sammen med Composer-recorden, men der er tale om, hvis en admin laver opdaterings-fejl i db'en eller lignende)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2005 - 10:01 #1
DELETE FROM song WHERE composerid NOT IN (SELECT composerid FROM composer)

vil jeg tro
Avatar billede axkris Nybegynder
08. september 2005 - 10:16 #2
Takker, tryk svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2005 - 10:23 #3
kommer her