Avatar billede uffesteenberg Novice
06. september 2005 - 23:47 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Købe kamera på nettet??

Jeg er på jagt efter et Panasonic Lumix DMC FZ5 eller FZ20..

Jeg ved det kan findes billigere på nettet end i de fleste lokale fotoforretninger - og endnu billigere på udenlandske websites...

Ryger der nogen form for told/skat oveni hvis jeg køber på nettet i et andet EU-land? Og hvad med uden for EU?

Er der nogen der kan anbefale et GODT (service og leveringstid) og respekteret sted i f.eks. Tyskland eller England?
Avatar billede jbb007 Nybegynder
07. september 2005 - 00:39 #1
jeg har uden problemer købt et casio exilim pro-600 digitalkamera hos technikdirekt.de - og sparede godt en tusse.

Det er et respekteret tysk firma, som man i øvrigt også bare kan ringe til - de taler fint engelsk og er meget hjælpsomme. Jeg har ikke haft problemer med kameraet og har derfor ikke haft brug for deres assistance siden købet, så deres service/garanti-håndtering ved jeg ikke noget om. Men skulle det give problemer, kan man jo bare henvende sig direkte til producenten - fx til en afdeling i DK.

Dog har firmaet en noget besynderlig politik om, at de fra udenlandske kunder vil se en kopi af forsiden af kreditkortet taget sammen med en form for id-kort - fx kørekort el. lign. De siger, at det er for at sikre mod kreditkortsvindel... og de har da heller ikke lænset min konto endnu :) Men alligevel ikke godt for ens net-paranoia :)

Du skal dog være opmærksom på, at din bank givetvis ikke dækker, hvis der opstår pengeproblemer med et udenlandsk firma, når du selv har videregivet dine oplysninger. De har dog mulighed for at køre en indsigelsessag mod firmaet. Men som sagt har jeg været 100% tilfreds med ovenstående firma.

Og der kommer ikke told/skat på varer fra andre EU-lande. Det gør der derimod fra non-eu lande fx USA. Men kender man nogen, der skal til fx USA, kan man bede dem om at købe fx et kamera. De skal bare tage kameraet 'i brug' derovre - så slipper man nemlig udenom told/skat problemer.. ;)
Avatar billede rebecca Novice
07. september 2005 - 08:52 #2
Jeg har handlet hos dette firma I tyskland og også haft telefonisk kontakt til dem flinke og rare ingen problemer der, betalingeg sker ved bankoverførsel.

http://www.worldtronix.com/index.html
Avatar billede uffesteenberg Novice
07. september 2005 - 11:29 #3
Tak skal I have... de ser begge fornuftige ud!! Vender tilbage m. point... Flere forslag er velkomne ;-)
Avatar billede uffesteenberg Novice
10. september 2005 - 19:50 #4
Smid gerne svar.. I må dele :-)

Endete med at købe her http://www.warsteiner-fotoversand.com/, da de var blandt de billigste og havde fået god respons..

Hvis andre skal købe i Tyskland så check lige priserne på http://www.idealo.de/, hvor man ogås kan se brugernes vurdering af de forskellige forhandlere (service, leveringstid osv...) Nogle forhandlere som f.eks. http://www.bilderjoker.de/ får ret dårlig kritik -desværre, for de var ellers de allerbilligste!

Disse forhandlere får generelt positiv kritik:

http://www.redcoon.de/
http://pixxass.de/
http://www.pixeluniversum.de
Avatar billede rebecca Novice
10. september 2005 - 21:34 #5
svar
Avatar billede jbb007 Nybegynder
11. september 2005 - 01:28 #6
til gengæld har technikdirekt alt.. :)
Avatar billede weje17 Nybegynder
04. oktober 2005 - 11:18 #7
Håber ikke for dig at dit kamera går i stykker.. du får IKKE hjælp et eneste sted i en butik i DK hvis du handler på nettet..

Og hvis du gør er de sku dumme, så overtager de garanti perioden...

//W
Avatar billede uffesteenberg Novice
04. oktober 2005 - 11:36 #8
Måske ikke, men om skulle det ske må jeg sende den til forretningen i Tyskland.. om det er Tyskland eller den anden ende af DK er ligegyldigt.. Desuden medfølger der en "Pan European Guarantee", hvor der bl.a. står

For dette produkt gælder købelovens regler.
Herudover kan køberen få produktet rapareret af Panasonic/Technics i andre EU og EEA-lande.....osv. osv.

Men du har ret: Servicen er jo nok bedre, hvis man har købt hos den lokale kamera-pusher nede på hjørnet (til gengæld er prisen også langt højere)
Avatar billede weje17 Nybegynder
04. oktober 2005 - 11:57 #9
Husk når du handler i tyskland er det tysk købelov...