Avatar billede martin_shearer Nybegynder
03. september 2005 - 13:07 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Fra Video kamera til PC

Hey

jeg ligger inde med et ældre videokamera, som optager på bånd, kan man på nogen måde, ligge den film som er på båndet ind i computeren, og hvordan gøres det ?
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
03. september 2005 - 13:08 #1
Hmmm, kan du tilslutte et video-out stik til dit kamera?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
03. september 2005 - 13:12 #2
ja, har både en video og audio out
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
03. september 2005 - 13:30 #3
?
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
03. september 2005 - 13:39 #4
Hmmm, har du også kablet..?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
03. september 2005 - 13:41 #5
Ja.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
03. september 2005 - 13:42 #6
hvilket program skal man bruge, for at lægge filmen på computeren
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
03. september 2005 - 14:24 #7
Hmmm hvad er dit videocamera? hvilket mærke og modelnr?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
03. september 2005 - 14:38 #8
Det er et Sony Handycam Vision model CCD-TRV10E
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
03. september 2005 - 14:53 #9
Hmmm, kan ikke finde nogle drivers til den desv. Står lidt på bar bund.!
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
03. september 2005 - 14:57 #10
jeg har også ledt :D men kan man ikke få et eller andet program der kan klare opgaven, eller skal man bruge en driver ?
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
03. september 2005 - 15:14 #11
Hmmm, jeg ved det faktisk ikke.. Har ikke det store kendskab til videocamera..:/
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
03. september 2005 - 15:39 #12
Der er ikke et mini DV kamera du har vel???
Hvis ikke skal du ikke bruge nogle drivere, men derimod et capturekort (eller videokort) af en eller anden art. Nogle grafikkort har også grafik ind. Du skal bruge dette, fordi dit videokamera er et analogt kamera, og hvis du vil behandle dette på en pc, skal dette konveteres til et digitalt materiale, såsom AVI, mpegII e.lign.
Pinnacle laver nogle gode kort til omkring 500 kr og opefter, kaliteten bliver mærkbar bedre jo mere du giver.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
03. september 2005 - 15:41 #13
"der er ikke et mini dv kamera du har vel???"

hvor ser man det :D
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
03. september 2005 - 15:43 #14
Hvad står der på båndene???
HI8, MiniDV, VHS-C, eller noget helt andet.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
03. september 2005 - 15:48 #15
udfra hvad jeg kan se på båndet er det 8mm.

men kan jeg ikke bare sætte det gule phonostik i kameraret også sætte en converter fra phono, til det runde stik jeg har på mit grafikkort også smide det på computeren på den måde ?
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
03. september 2005 - 15:55 #16
Så er det et analogt kamera, altså du skal konventere....
Det skal være en indgang, du har på pc'en, der skal stå noget i retning af S-vhs input. Jeg tror dog næsten at det er et output du har, og dette duer ikke.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
03. september 2005 - 16:00 #17
okay, prøver mig frem, men hvis det nu er et output på min grafikkort, skal jeg så købe et eller andet video kort eller hvordan virker det ?
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
03. september 2005 - 16:09 #18
Jeps. f.eks noget i retning af dette http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=93418, kender ikke kvaliteten, kræver dog en rimelig hurtig pc, masser af ledig harddisk kapacitet.
Til selve redigeringen  kan du andvende moviemaker 2 der medfølger XP, så skal du blot have en brænder helst DVD for at få ordenlig kvalitet.
Til nogle af capture kort følger pin. studio 9 med, det er at foretrække, da du så får et væsenligt stærkere redigeringsværktøj, uden det bliver meget dyrere.
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
03. september 2005 - 16:10 #19
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
03. september 2005 - 16:16 #20
okay, det skal ikke brændes på cder bagefter, det skal kun smides på nettet i en ok kvalitet.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
03. september 2005 - 16:17 #21
man kan ikke bruge sådan et tvkort vel ?
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
03. september 2005 - 16:39 #22
Jo, hvis det har en video indgang, altså ikke en antenne.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
03. september 2005 - 18:16 #23
jeg har selv dette grafikkort, kan det klare det ?
http://www.techwarelabs.com/reviews/video/msig4ti4200/index_2.shtml
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
05. september 2005 - 14:10 #24
?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
07. september 2005 - 11:44 #25
@jakobskovgaard

smid venligst et svar.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
01. november 2005 - 20:54 #26
lukket