Avatar billede pjuskefuglen Nybegynder
01. september 2005 - 22:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

En digital diktafon?

Kan man indtale til en diktafon, overføre filen via usb til pc OG derpå ENTEN sende filen direkte til en emailadresse ELLER brænde filen til en CD der kan afspilles på en helt almindelig cd afspiller?
Ja, evt. kunne man vel også brænde den som en mp3 fil - hvis det da er det format en diktafon optager i.
Gør den det, og er der evt nogle modeller, hvor man på forhånd vælger om optagelsen lige nu skal være i mp3 eller cd formatet?
Er det i det hele taget en diktafon jeg er på jagt efter?
Ser gerne en diktafon for mig, så jeg uafhængigt om jeg har min pc med eller ej, kan lave stemme optagelserne.
På diverse sider om diktafoner (f.eks Olympus) står der intet om, hvilket format de optager i.
Kan du hjælpe, så er der 100 point til dig fordi jeg virkelig står og skal bruge ovenstående i mit job.
Avatar billede kalp Novice
01. september 2005 - 22:52 #1
En helt del MP3 afspillere har indbygget diktafon.. og den gemmer gerne i formattet MP3... og det kan du brænde over på en cd er simpelt:)
Avatar billede gnuff Praktikant
01. september 2005 - 22:53 #2
Nu er det længe siden jeg har st en diktafon, men er der mulighed for at sætte den i en usb port, skulle der ikke være noget i vejen for at overføre det til pc´en og som du siger sende den på mail eller brænde den ud
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. september 2005 - 22:53 #3
http://www.theprogrammers.com/digitalrecorders.html disse her kan vist det meste men jeg tror de koster
Avatar billede hexya Nybegynder
01. september 2005 - 23:30 #4
Masser af mobiltelefoner har også diktafon. Fx SonyE k750, z800, s700 eller min egen bedagede Siemens SL45, som jeg købte af sammme årsag, den kan fås brugt i dag i omegnen af 3-400kr. vil jeg gætte på.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. september 2005 - 23:43 #5
Professionel -> http://www.maycom.nl/handheld.html#Introduction - bruges af DR's TV-Avisen...
Avatar billede pjuskefuglen Nybegynder
02. september 2005 - 09:53 #6
Kære Alle, så langt så godt. Men jeg synes ikke helt, at jeg endnu har fået svar på mine spørgsmål. Hvilket format optager en diktafon i? Findes der modeller, hvor man kan skifte mellem det ene eller andet format?
Kan man, efter man har fået lydfilen ind på pc, gå ind og rette i indtalingen?
Håber at der er en der selv har erfaring med en digital diktafon, og måske også kan råde den ene model frem for den anden.
Avatar billede pjuskefuglen Nybegynder
02. september 2005 - 09:55 #7
Et lille PS, jeg er ikke på nettet før mandag eftermiddag - blot hvis nogen kommer med et godt svar her fre-sø, men undrer sig over, at der ikke gives point.
Avatar billede kalp Novice
02. september 2005 - 10:08 #8
Jeg ved som sagt ikke hvilke format en diktafon gemmer i, men ved bare at dem du finder indbygget i mp3 afspillere og mobiler gemmer mp3 eller wav format og det kan du gemme på pc, brænde og redigere i. Jeg har en mp3 med diktafon i.. kan evt. afprøve
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. september 2005 - 11:00 #9
http://www.maycom.nl/handheld.html#Introduction
"8 kbps to 384 kbps" - MP3 format.
Derefter ka' du bruge et 'hav' af forskellige audioeditorer til at editere - jeg har ingen specielle preferencer i den retning...
Bare som eksempel: http://www.download.dk/index.asp?Kat=lyd&SubKat=lydeditore
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. september 2005 - 11:02 #10
Hvis du skal brænde til en audio CD så ka' alle seriøse brænder programmer (eks www.nero.com) brænde MP3 format direkte til CD Audio format i ét hug...
Avatar billede pjuskefuglen Nybegynder
05. september 2005 - 15:25 #11
Nu et måske meget dumt spørgsmål: Jeg vil gerne give point, men hvordan gør jeg det? Klikker jeg på det enekelte navn eller hvad?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. september 2005 - 15:55 #12