Avatar billede axkris Nybegynder
16. august 2005 - 19:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Invalid column name

hej alle

Jeg får: "Invalid column name 'LOCATION'", men den findes altså og jeg bruger den på samme på i andre sql-sætninger.

Nogle, som kan hjælpe?

SET DATEFORMAT DMY
SELECT E.NEWURL, COUNT(D.[Date]) AS COUNTER
FROM (SELECT ID, URL, LOWER(REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(LEFT(Url, 7 + CHARINDEX('/', SUBSTRING(Url + '/', 8, LEN(Url) - 6)) - 1), ',', '.'), 'https://', ''), 'http://', ''), 'www.', '')) AS NEWURL
FROM KALENDER_EVENTS) E LEFT OUTER JOIN KALENDER_DATES D ON E.ID = D.EventID AND D.[Date] >= '01/8/2005' AND D.[Date] <= '01/9/2005'
WHERE EXISTS (SELECT P.URL FROM PLUSPROFIL_ANNONCE P
  WHERE (P.UsedPoints < P.OrderPoints) AND P.URL LIKE '%' + E.NEWURL + '%' AND LEN(E.URL) > 5 and (E.LOCATION IN ('Internet','Radio/TV','Uden for DK','Jylland','Fyn','Sjælland')) AND (E.CATEGORY in ('Andet','Interview','Rejse','Møde','Messe','Ferie','Skole','Kursus','Foredrag')))
GROUP BY E.NEWURL
ORDER BY COUNTER DESC
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2005 - 20:04 #1
LOCATION findes nok i KALENDER_EVENTS

men den findes så vidt jeg kan se ikke i E (som er en query)
Avatar billede axkris Nybegynder
16. august 2005 - 20:39 #2
Stadig: "Invalid column name 'LOCATION'"

SET DATEFORMAT DMY SELECT E.NEWURL, COUNT(D.[Date]) AS COUNTER FROM (SELECT ID, URL, LOWER(REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(LEFT(Url, 7 + CHARINDEX('/', SUBSTRING(Url + '/', 8, LEN(Url) - 6)) - 1), ',', '.'), 'https://', ''), 'http://', ''), 'www.', '')) AS NEWURL FROM KALENDER_EVENTS) E LEFT OUTER JOIN KALENDER_DATES D ON E.ID = D.EventID AND D.[Date] >= '01/8/2005' AND D.[Date] <= '01/9/2005' AND (LOCATION IN ('Internet','Radio/TV','Uden for DK','Jylland','Fyn','Sjælland')) AND (CATEGORY in ('Andet','Demonstation','Chat','Interview')) WHERE EXISTS (SELECT P.URL FROM PLUSPROFIL_ANNONCE P WHERE (P.UsedPoints < P.OrderPoints) AND P.URL LIKE '%' + E.NEWURL + '%' AND LEN(E.URL) > 5) GROUP BY E.NEWURL ORDER BY COUNTER DESC
Avatar billede axkris Nybegynder
16. august 2005 - 20:46 #3
Location og category findes netop i KALENDER_EVENTS, så jeg skal have gang i en ekstra "FROM" eller skal jeg joine den på?
Avatar billede axkris Nybegynder
16. august 2005 - 20:50 #4
I denne sql-sætning (som bruges et andet sted), virker det fint nok:

strSQL = "SET DATEFORMAT DMY" & vbNewLine & _
    "SELECT E.ID, E.Event_Name, D.[Date]" & vbNewLine & _
    "FROM    KALENDER_EVENTS E LEFT OUTER JOIN" & vbNewLine & _
    "        KALENDER_DATES D ON E.ID = D.EventID" & vbNewLine & _
    "WHERE    (D.[Date] = '" & dateCounter & "/" & navmonth & "/" & navyear & "')" & vbNewLine & _
    "AND (E.LOCATION IN (" & strLocations & ")) AND (E.CATEGORY in (" & strCategories & ")) "
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2005 - 21:06 #5
der er E jo et synonym for KALENDER_EVENTS ikke en query
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2005 - 21:07 #6
du skal tilføje den her:

(SELECT ID, LOCATION, URL, LOWER(REPLACE(REPLACE(REPLACE(REPLACE(LEFT(Url, 7 + CHARINDEX('/', SUBSTRING(Url + '/', 8, LEN(Url) - 6)) - 1), ',', '.'), 'https://', ''), 'http://', ''), 'www.', '')) AS NEWURL FROM KALENDER_EVENTS) E
Avatar billede axkris Nybegynder
16. august 2005 - 22:48 #7
Takker, det hjalp. Tryk svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2005 - 22:49 #8
kommer her