Avatar billede erikbop Nybegynder
16. august 2005 - 15:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Undgå skrivning til transaction log

Jeg har en række sql statements, der skriver 80 millioner records i en tabel. Helt konkret opbygges en matrix med kunder og priser.
Resultatet er, at min log vokser gigantisk, når jeg skriver til tabellen. Der er ikke behov for log'en i forbindelse med denne tabel.

Jeg har brug for en måde at skrive til tabellen, der ligger i samme database som data hentes fra uden, at der skrives til loggen. Kan det lade sig gøre på nogen måde?

Jeg vil gerne undgå at skrive ned i en fil og derefter bruge BULK INSERT, hvilket dog er en mulig løsning.

Jeg kører med Full Recovery Model (og ønsker at fortsætte med det) :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2005 - 16:14 #1
BULK COPY er også muligt programmatisk

C++ ODBC

ADO.NET fra og med .NET 2.0

hvad sprog er applikationen lavet i ?
Avatar billede erikbop Nybegynder
16. august 2005 - 16:57 #2
Det er lavet i Navision 3.70, hvilket så vidt vides vil sige X++ (det er dog ikke mig, der koder det)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2005 - 17:02 #3
jeg har ingen anelse om hvilke muligheder man har i Navision/X++
Avatar billede erikbop Nybegynder
16. august 2005 - 17:06 #4
Jeg har brug for at vide, om man kan gøre det i t-sql.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2005 - 17:18 #5
Jeg kender ingen måde at lave det på i ren SQL
Avatar billede erikbop Nybegynder
17. august 2005 - 09:17 #6
Ok. Thanx anyway.
Avatar billede borrisholt Novice
24. august 2005 - 18:44 #7
Du kan sætte din Recovery Model til simple inden og tilbage til full bag efter ....

ALTER DATABASE TEST SET RECOVERY .....

Jens B
Avatar billede erikbop Nybegynder
28. august 2005 - 23:36 #8
Det er en løsning, jeg har overvejet. Det viser sig dog, at vores Navision-udviklingsfirma anbefaler, at man kører simple recovery model, og så er problemet sådan set løst. Men som forventet kan man ikke via t-sql undgå at skrive i loggen.

Jeg vil dog gerne give lidt point for dit svar :-)