Avatar billede zliber Nybegynder
13. august 2005 - 23:03 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

VideoSlide Show

Hej eksperter.

Jeg har i tidernes morgen brændt nogle billeder fra min computer, (De var i .jpg format). Jeg brændte dem ved hjælp af Nero, og brændte en Video-CD. Således kunne jeg lægge CD'en i en DVD maskine og se mine billeder som et slide show.

Men...
Nu har jeg fået slettet de originale .jpg filer på min computer, og vil gerne have kopieret dem tilbage fra video cd'en til min computer og i .jpg format igen.

Hvordan gør jeg?

Når jeg kigger på CD'en er der 5 mapper: CDI, EXT, MPEGAV, SEGMENT og VCD.

I mappen SEGMENT, ligger alle mine billeder (der er 69), men de ligger som .DAT filer.

Hjælp mig, hvad gør jeg!?

Hilsen Zliber
Avatar billede bartz Praktikant
13. august 2005 - 23:11 #1
Her er lidt du kan guffe på: http://www.google.dk/search?hl=da&q=convert+dat+files+to+jpg&meta=

Bare med at komme i gang :D.
Avatar billede bartz Praktikant
13. august 2005 - 23:12 #2
Se om du kan finde en af de her programmer der understøtter fra dat til jpg. http://www.freedownloadscenter.com/Best/dwg-pcx-free.html
Avatar billede zliber Nybegynder
13. august 2005 - 23:21 #3
Dem jeg kan finde på det link du gav, de kan kun konvertere til et andet videoformat...

Jeg kan vha Nero få dem konverteret til mp4 format, det kender jeg intet til. Kan det gøre det lettere?
Avatar billede bartz Praktikant
13. august 2005 - 23:29 #4
Jeg tror jeg har fundet ud af det: Brug det her program http://virtualdub.sourceforge.net/ til at konvetere mp4 til avi.

Og så brug det her til at konvetere fra avi til jpg http://www.tomdownload.com/multimedia_design/video/oss_video_decompiler.htm
Avatar billede bartz Praktikant
13. august 2005 - 23:30 #5
Du kunne også evt sætte cden ind på computeren og se slideshowet og så bruge print screen funktionen.. Hvis du kan det...
Avatar billede zliber Nybegynder
13. august 2005 - 23:31 #6
bliver kvaliten så ikke forringet en hel del tror du?
jeg tænker på den store konverteringsvej?

.dat > .mp4
.mp4 > .avi
.avi > .jpg
Avatar billede zliber Nybegynder
13. august 2005 - 23:32 #7
Den med printscreen funktionen har jeg tænkt på, men så BLIVER billedkvaliten forringet en hel del...
Avatar billede bartz Praktikant
13. august 2005 - 23:35 #8
Hmm dont know om det bliver forringet, det tror jeg ikke. Men det koster jo ikke at prøve noget, de programmer jeg linker til at gratis. Hvis du synes kvaliteten er dårlig, så skriv lige, så prøver jeg lige at se om Photoshop kan bikse noget sammen.
Avatar billede zliber Nybegynder
13. august 2005 - 23:37 #9
jeg tester, men jeg kan ikke lige få fat i det første :S
Avatar billede bartz Praktikant
13. august 2005 - 23:40 #10
Avatar billede zliber Nybegynder
13. august 2005 - 23:42 #11
Jeg har fået fat i programmet, når jeg har konveret et billede til .avi, er det allerede så dårligt at det næsten ikke er det arbejde hver...
(For jeg skal gøre det med hvert enkelt billede... :) )

Men billedkvaliten bliver dårligere end print screen funktionen - desværre
Avatar billede bartz Praktikant
13. august 2005 - 23:45 #12
Hmmm du må lige give mig lidt spillerum til i morgen.. Så skriver jeg lige til dig i morgen...
Avatar billede bartz Praktikant
13. august 2005 - 23:46 #13
Prøv så det her: http://www.riverpast.com/en/support/tutorials/convert/dat/avi.php

Det er direkte fra dat filer til avi og så brug den der avi til jpg..
Avatar billede zliber Nybegynder
13. august 2005 - 23:55 #14
Jeg kan sørme ikke få fat i programmet, så vidt jeg kan se skal jeg betale :S
... eller er det bare mig der ikke har øjnene med mig ?
Avatar billede bartz Praktikant
13. august 2005 - 23:58 #15
Avatar billede zliber Nybegynder
14. august 2005 - 00:01 #16
Aha jeg har fået fat i det! :)
Avatar billede bartz Praktikant
14. august 2005 - 00:02 #17
Der er også den her program til at konventere fra dat til avi. http://www.aoamedia.com/download/XVideoConverter.exe Der er en guide her: http://www.aoamedia.com/Convert_DAT_to_AVI.htm
Avatar billede zliber Nybegynder
14. august 2005 - 00:04 #18
Desværre - Det program kan underligt nok ikke læse DAT filerne...
Avatar billede bartz Praktikant
14. august 2005 - 00:06 #19
Prøv den der XVideoConverter...
Avatar billede zliber Nybegynder
14. august 2005 - 00:12 #20
Den kan desværre heller ikke åbne .dat filerne...
Avatar billede zliber Nybegynder
14. august 2005 - 00:14 #21
Jeg vil gå i seng nu, jeg siger tak for et godt forsøg på at hjælpe, det er jo ikke din skyld det ikke virker endnu :)

Godnat.
Avatar billede bartz Praktikant
14. august 2005 - 00:16 #22
Hehe nat nat, så må vi bare prøve noget i morgen.. Mon ikke vi fikser noget..
Avatar billede zliber Nybegynder
22. september 2005 - 02:17 #23
Jeg ville gerne give bartz en del af pointene - Hvis du gider svare bartz så skal du få lidt point.
Jeg lader spm stå åbent lidt endnu...
Avatar billede bartz Praktikant
23. september 2005 - 08:33 #24
Jeg svare, men lad lige spørgsmålet stå åben. Har du stadig ikke fundet en løsning?
Avatar billede zliber Nybegynder
13. oktober 2005 - 11:54 #25
Lidt sent jeg reagerer - Nej jeg har stadig ikke fundet en løsning, men lige meget hvem jeg har spurgt, så mener de ikke det kan lade sig gøre på anden måde end den du foreslår...
Avatar billede bartz Praktikant
13. oktober 2005 - 12:29 #26
Hmmm der skal nok være nogen programmer derude der kan gøre det, men tror de koster kassen desværre :(.
Avatar billede zliber Nybegynder
21. oktober 2005 - 08:06 #27
Ja det er jo lige det...
Avatar billede bartz Praktikant
21. oktober 2005 - 11:57 #28
Nå men så siger jeg tak pointene, håber du finder en løsning :).