Avatar billede reezer Nybegynder
12. august 2005 - 16:24 Der er 9 kommentarer

Fladskærm bliver sort når den kommer over en opl. på 840x840-why?

Som titlen siger, så har jeg en fladskærm der er 27". På den er der en DVI indgang og har så en udgang på mit grafikkort. Idag har jeg så været nede og købe et DVI kabel til at forbinde de to, og det er gjort. Men jeg kan ikke få opløsningen højere op end 840x840 inde i NVIEW- selvom jeg kan sætte den til 1024x768. For når den kommer op på de 1024, bliver billedet på min fladskærm sort- som om der intet signal er.

Jeg kan godt se billedet når det kommer ned på de 840x840" igen.

Mit grafikkort er i gforce fx5500 serien.
Håber i kan svare
Hilsen Henrik
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. august 2005 - 16:28 #1
En fladskærm er optimeret til en bestemt opløsning. Dette betyder at den klare alle andre opløsninger relativt dårligt og det antal den overhoved kan klare er relativt lille i forhold til en ordentlig skærm. Prøv at sætte din refresh rate til f.eks. 70 Hz. så bliver din fladskærm også sort.

Fladskærme er i virkeligheden ikke ret gode. hvis du skal have en acceptabel kvalitet, så koster de derefter.
Avatar billede reezer Nybegynder
12. august 2005 - 16:36 #2
Well, det er jo bare det (hvilket jeg nok også skulle have skrevet i det egentligt spørgsmål) at jeg har også prøvet at putte PC stikket i- altså det egentlige skærmstik, og der kørte det fint i en større opløsning. Der kørte den jo egentligt som en ganske almindelig PC skærm
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. august 2005 - 16:49 #3
Glem mit svar, jeg tror ikke det er det der er problemet, selvom det er korrekt at fladskærme er optimeret til en opløsning mv..

Jeg tror bare ikke din skærm kan køre på den udgang, måske en anden har et ordentligt svar på det du spørg om
Avatar billede reezer Nybegynder
12. august 2005 - 16:55 #4
well- det var da i hvert fald et kvalificeret svar- det skal du have.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. august 2005 - 16:58 #5
... du skal sansynligvis 'fedte' med opsætningen i din NVIEW program/driver 'ting' - så burde det virke...
Jeg har været ude i noget lign. med to skærme (DVI + VGA) til et dual-skærmkort. Der var (så vidt jeg husker) visse AHA! ting undervejs...
Avatar billede reezer Nybegynder
12. august 2005 - 17:06 #6
hehe okay- lyder som noget rigtigt nok... men du kan ikke huske hvad du gjorde? evt. give nogle clues?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. august 2005 - 18:14 #7
... det er for mange 'bit/bytes' siden... Systemet er afleveret til en 'kunde'...
Avatar billede reezer Nybegynder
12. august 2005 - 19:21 #8
well-det med det bit/bytes sagde mig nu ikke noget hehe, Men nu har jeg på en eller anden måde fået det til at virke alligevel- Sad bare og rodede lidt, og vupti.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. august 2005 - 20:08 #9
... det var det jeg sagde (=skrev) - 'fedte' med opsætningen - og vupti...