Avatar billede kungfu Nybegynder
11. august 2005 - 15:41 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hurtig RAM til digital kamera

Hej.

Jeg har et Kingston CompactFlash kort på 256 MB til mit Nikon Coolpix 4300 kamera. Jeg synes at det tager evigheder fra jeg tager et billede til jeg kan tage et nyt (typisk min. 7 sec.) Det mener jeg er alt for langsomt. Hvilke alternativer findes der i hurtigere kort, og hvordan ved man hvad et hurtigere kort er?
Avatar billede boxer Nybegynder
11. august 2005 - 17:18 #1
http://www.sandisk.com/retail/ext3-cf.asp
http://www.fotoshoppen.dk/shop/default.asp

Du kan få hurtigere kort som f.eks. ovenstående. Jeg se om dit kamera understøtter de hurtige kort.
Avatar billede re-flex Nybegynder
12. august 2005 - 14:36 #2
De hurtige kort hedder ofte noget med Hi-Speed, Ultra, Extreme, Pro osv. Oftest er der også specifikationer for hvor hurtige kort er fx 60x, 80x 133x osv.

Hvis man kan få Kingston Elite Pro Hi-Speed i CF format, så kan jeg virkelig anbefale sådan et kort. Har selv et i SD format til mit Nikon D50 DSLR, og det har intet problem med at følge med.

Overvejede dette kort: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43851
Det har en minimum skrivehastighed på 9X, ifølge SanDisk selv, men det er nok ikke helt ved siden af. Eneste grund til jeg købte Kingston var, at jeg har et Kingston Elite Pro kort i CF format, og det er utrolig godt og stabilt.
Avatar billede kungfu Nybegynder
16. august 2005 - 10:36 #3
Ok.
Jeg har kigget lidt på de forskellige og vil prøve et Sandisk Extreme kort.
Tak for hjælp, smider I svar ind?
Avatar billede venturer Nybegynder
16. august 2005 - 10:38 #4
Jeg bruger selv Lexar:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=109578

Dét har fungeret fint for mig. Mine billeder fylder almindeligvis 4-6MB stykket og er sjældent mere end nogle få sekunde rom at blive gemt.
Avatar billede boxer Nybegynder
16. august 2005 - 11:23 #5
Du får et svar og jeg håber du bliver tilfreds med dit valg :o)
Avatar billede re-flex Nybegynder
16. august 2005 - 15:10 #6
Svar.