Avatar billede dudeguy Nybegynder
05. august 2005 - 16:31 Der er 8 kommentarer

Brændning af Billed-CD

Hej, jeg er ret ny til alt det der med brændning.
Nu da familien lige har været på ferie, har vi inviteret resten af familien på en lille "foto"-aften og så vil vi gerne kunne se det på vores dvd. Så er spørgsmålet så:

Kan jeg bare kopiere alle billedfilerne og brænde det med XP eller skal jeg have et andet program.

Håber der er en der vil hjælpe, mange tak.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. august 2005 - 16:47 #1
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
05. august 2005 - 16:59 #2
Tja, hvis din dvd afspiller kan afspille jpeg/jpg filer er det ganske simpelt. Lav en CD enten med XP, eller opret en data cd i nero, og træk billede filerne over.
Når du åbner cd'en i dvdafspilleren, vil der nu komme en menu, hvor du kan vælge billederne. Typisk laver afspilleren selv et slideshow, så den selv skifter billede.
Ofte er kvaliteten ikke overbevisende god på denne måde.
Du kan også tage alle billederne og lægge dem ind i moviemaker 2, der medfølger XP.
Når dette er gjort vælger du lav film (eller hvad det nu hedder - har en engelsk XP version). Under format vælger du anden - vælg AVI - Pal. Nu får du en fil (stor - tager noget tid at lave).
Nu tager du så fat i NERO burning, der kan konvetere denne AVI fil til en MPEG2. Dette gøres simpelts ved at vælge lav DVD film, og indtrække filen, og NERO vil selv konvetere (dette tager meget lang tid), og så brænd DVD'en. Nu vil du kunne se billederne i en bedre kvalitet.
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
05. august 2005 - 17:01 #3
Ellers laver du dem jo bare som en SVCD i nero.. :)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. august 2005 - 17:12 #4
Sakset fra anden tråd:

PhotoStory 3 for Windows:
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/digitalphotography/photostory/default.mspx
(Gratis tillæg til din XP)

CD Slide Show Generator:
With this PowerToy you can view images burned to a CD as a slide show.
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/SlideshowPowertoySetup.exe
(Gratis tillæg til din XP)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. august 2005 - 17:12 #5
Og forøvrigt - Velkommen til Eksperten.dk ...
Avatar billede c-holst Novice
05. august 2005 - 17:26 #6
personligt bruger jeg mit tv-out hvis jeg ikke lige vil brænde, men det er jo ikke det du efterspørger:-)

sorry for spam
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. august 2005 - 20:24 #7
<dudeguy>: Er du der endnu ?
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2005 - 12:11 #8
Fandt du ud af noget, og har du evt brug for mere hjælp?

ellers må du gerne lukke tråden her, da der sansynligvis ikke kommer flere indlæg.

mvh

c-holst