Avatar billede thbala Nybegynder
31. juli 2005 - 22:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

IBM ThinkPad Batteri

jeg har hørt at IBM skulle have en software der skulle aflade batteriet fuldstændigt så det skulle holde væsentligt længere.

hvor finder jeg det program (gerne direkte link) og er der nogen der har erfaring med det?
Avatar billede krusnof Nybegynder
31. juli 2005 - 23:08 #1
Hvilken ThinkPad har du?! Min T43p har indbygget i den Battery-software, en "reset-function", som forlænger ens batteritid (siger den)! Jeg kan anbefale, at du downloader den nyeste Software Installer som automatisk opdaterer alt din IBM software via nettet. Så skulle du gerne få den funktion i dit Strømstyring program.
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-4ZKMCT
Avatar billede thbala Nybegynder
31. juli 2005 - 23:14 #2
jeg har en R31.. jeg kan umiddelbare ikke finde den funktion.. prøver lige linket..
Avatar billede krusnof Nybegynder
31. juli 2005 - 23:19 #3
Nej det er også kun i den nye software, men din bærbar er understøttet af den nye sofware installer.
Avatar billede thbala Nybegynder
31. juli 2005 - 23:42 #4
hmm har installeret nu.. hvor finder du reset-funktionen??
har fået noget der hedder mattery MaxiMiser Wizard men derunder kan jeg heller ikke finde den
Avatar billede krusnof Nybegynder
31. juli 2005 - 23:49 #5
Har du sat det der "grønne-batteri" til i startbaren for neden?! Når du så har opdateret IBM's Battery Maximization tool, så gå ind i det og under "Battery Information" har du så en reset funktion. Det er der i hvert fald hos mig. Uploader lige nogle billeder senere...
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
31. juli 2005 - 23:51 #6
jeg har en R50 og er meget interesseret i dette stykke software :)

//fox
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
31. juli 2005 - 23:51 #7
Linket virker ikke! :(

Er der et andet link?

mvh
mads
Avatar billede krusnof Nybegynder
31. juli 2005 - 23:52 #8
Linket virker, ellers søg på IBM.com "software installer". Så kommer den frem som en af de første.
http://www.k-it.dk/1.jpg
http://www.k-it.dk/2.jpg
http://www.k-it.dk/3.jpg
Avatar billede krusnof Nybegynder
31. juli 2005 - 23:53 #9
Avatar billede thbala Nybegynder
01. august 2005 - 00:15 #10
får ikke samme muligheder..

kan forskellen ligge i at mit batteri er et Li-Ion batteri og dit er et NiMH-batteri?? har nemlig læst mig frem til at man manuelt skal gøre det med et Li-Ion batteri...
Avatar billede krusnof Nybegynder
01. august 2005 - 00:22 #11
Det skal jeg ikke kunne sige noget om, så meget har jeg ikke forstand på det. Så kan jeg desværre ikke hjælpe dig, men prøv at søg på google. Skriv på engelsk og du finder garanteret et svar. Skriv f.eks. "how to reset a Li-Ion battery" eller lignende. Det kunne jo være!
Avatar billede strych9 Praktikant
01. august 2005 - 01:41 #12
Hvis det er et Lithium-Ion batteri der sidder i den Thinkpad så er det vist en skrøne du har hørt. Disse batterier har ikke godt af at blive afladet fuldstændig. Det bør man kun gøre ca hver 25. gang.
Avatar billede krusnof Nybegynder
06. september 2005 - 15:47 #13
Luk venligst dette spm.
Avatar billede thbala Nybegynder
06. september 2005 - 20:57 #14
giv mig lige et svar så.. så lukker jeg
Avatar billede krusnof Nybegynder
06. september 2005 - 21:18 #15
Hvis det hjalp, så ok! Voila
Avatar billede thbala Nybegynder
06. september 2005 - 21:56 #16
Lidt hjalp det.. men tror ikke det kan reddes helt.. desværre