Avatar billede jskmail Nybegynder
27. juli 2005 - 20:47 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Billeder kommer ikke frem

Jeg er ved at tilslutte et digitalt kamera til min computer (Konica Minolta Dimage Z10) og har indlæst softwaren.
Når jeg tilslutter kameraet til computeren får jeg følgende fejlmeddelelse:

Strømstigning på hubport
En USB enhed har overkredet hubportens strømbegrænsning.

Samtidig siger den UKENDT usb enhed.

Kameraet kommer heller ikke frem i stien som en flytbar enhed.

Hvad skal jeg gøre?

Avatar billede jskmail Nybegynder
27. juli 2005 - 20:52 #1
Har lige fundet det her i brugsanvisningen og jeg ved ikke hvad forskellen
er på en USB Port og en USB HUB?????????

"Anbring stikket i den anden ende af USB-kablet i computerens
USB-port. Kontrollér at stikket sidder korrekt. Kameraet bør tilsluttes
computerens USB-port direkte. Hvis kameraet tilsluttes en
USB-hub, arbejder det muligvis ikke korrekt"
Avatar billede milter Ekspert
27. juli 2005 - 21:15 #2
Prøv at tilslutte den via et andet USB-stik.

USB-porte kan max klare 500mA pr port. Hvis du har andre USB-enheder tilsluttet samme port, kan du komme over de 500.
Avatar billede jskmail Nybegynder
27. juli 2005 - 21:22 #3
Hjælper ikke. Og der er ikke andet tilsluttet. Men som skrevet kommer stien heller ikke frem. Og det burde den da gøre. Jeg har et andet kamera tilsluttet som kører helt problemfrit.

Flere gode råd??
Avatar billede milter Ekspert
27. juli 2005 - 21:36 #4
Prøv at kigge i Enhedshåndtering. Er der gule udråbstegn/spørgsmålstegn her?

Er begge kameraer tilsluttet samtidigt?

Er kameraet slukket eller tændt, når du tilslutter det?

Og har du SP1 Eller SP2 installeret på din computer? Du kan checke det sådan her: Højreklik dit Skrivebord > Egenskaber > Her kan du se, hvad du har.
Avatar billede jskmail Nybegynder
27. juli 2005 - 21:43 #5
Ja, der er guleudråbstegn
Nej, kun det ene er tilsluttet
Det er slukket når jeg tilslutter det.
Jeg har SP 2.

Nu har jeg lige prøvet igen. Der sker følgende:
Jeg tænder for kameraet men der kommer ingen sti frem.
Jeg tager stikket ud af kameraet og så kommer den med den meddelelse om strøm.

Softwaren virker, for jeg har tidliger fået sendt over mail nogle billeder fra kameraet, og dem kan jeg godt se. Men nu har kameraet her og skal have det tømt.
Avatar billede milter Ekspert
27. juli 2005 - 21:51 #6
Prøv at tilslutte kameraet med USB-kablet. Kameraet skal være slukket hele tiden. Vent lidt og dobbeltklik så "Denne computer" på skrivebordet. Kan du se kameraet her?

Hvad er der gule udråbstegn ved i Enhedshåndtering?
Avatar billede jskmail Nybegynder
27. juli 2005 - 22:46 #7
Nej, jeg kan ikke se kameraet og denne gang kom fejlmeddelelse frem bare jeg satte stikket i.

Ja, der er gult udråbstegn i enhedshåndtering.

Måske skulle jeg prøve at afinstallere programmet og installere igen.....
eller har du andre gode forslag?

Altså lidt mystisk, det burde være som at klø sig i næsen...
Avatar billede milter Ekspert
27. juli 2005 - 23:00 #8
Mit næste forslag ville være at fjerne og geninstallere programmet (eller prøv uden programmet).

Det gule udråbstegn i Enhedshåndtering, hvilken enhed drejer det sig om?
Avatar billede jskmail Nybegynder
27. juli 2005 - 23:04 #9
Jeg prøver det i morgen....det er ZZzzzz zzz tid.
Udråbstegnet er ved en USB lagerenhed.
Avatar billede jskmail Nybegynder
27. juli 2005 - 23:38 #10
Har nu afinstalleret og installeret igen.
Der kom så et f-drev frem, men ikke noget derpå, får ikke ikke billederne frem.
drev er 0 kb.
Og igen den med strøm.
Og stadigvæk udråbsregn.
Det er bare for mærkeligt.
Avatar billede milter Ekspert
28. juli 2005 - 15:49 #11
Prøv at fjerne den USB-lagerenhed, der er udråbstegn ved i Enhedshåndtering. Genstart på maskinen og se, hvad der sker. Det skal være uden kameraet tilsluttet.

Er du sikker på, der er billeder på kameraet? Kan du se dem på kameraets indbyggede skærm?

Jeg har prøvet at lede efter en manual til Z10, men kan ikke finde noget. Kender du kameraet, og har du prøvet at overføre billeder fra det før?
Avatar billede milter Ekspert
28. juli 2005 - 15:53 #12
Og har du slet ikke noget tilsluttet dine USB-porte, printer, scanner, mus eller lignende?
Avatar billede jskmail Nybegynder
28. juli 2005 - 21:00 #13
Ja, der er masser af billeder på kameraet vi kan se i skærmen.
Nu har vi lige prøvet at have kortet i vores printer for at overføre via denne vej og det vil den heller ikke. Dem der ejer kameraet kan heller ikke få det til at virke på deres computer, så jeg tror der er en fejl et eller andet sted på kortet eller andet. Jeg vil ikke bruge mere tid på det, men vil foreslå ejeren at de går hen hvor det er købt og får dem til at prøve. Det er et helt nyt kamera.
Og det er første gang der skal trækkes billeder ud af det.
Tak for hjælpen.
Avatar billede jskmail Nybegynder
28. juli 2005 - 21:01 #14
UPS, jeg kom til at trykke på svar - det var jo dig der skulle svare og have points for hjælpen. Nu trykker jeg på afvis og håber så jeg får mulighed for at give dig points......
Avatar billede milter Ekspert
28. juli 2005 - 21:09 #15
Du fik jo ikke løst problemet, så behold bare selv pointene :)

En mulighed:  Er kortet formateret i kameraet?
Avatar billede milter Ekspert
28. juli 2005 - 21:10 #16
Ups, det skulle have været en kommentar.
Avatar billede jskmail Nybegynder
29. juli 2005 - 07:17 #17
Det er OK du får points,du har jo brugt tid på det.
Jeg tror det ER noget med kortet. Ejeren har et kort mere,så det vil jeg lige prøve også. Jeg har aldrig hørt at man skal formatere kortet - men gør jeg det nu så mister hun jo alle billederne......