Avatar billede drinkit Praktikant
24. juli 2005 - 17:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan normalt Memory stik bruges istedet for Memory stick DUO

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=145775
Der står at det skal bruge Memory Stick DUO ... og eftersom der kun følger 32 mb med fra start skal jeg have et nyt kort - men har allerede selv invisteret i et kort til mit gamle sony cam - på 512 mb.. men det er Memory Stick og ikke det der DUO .. kan jeg mon bruge det? så jeg ik skal købe et nyt?!
Avatar billede apache999 Nybegynder
24. juli 2005 - 18:25 #1
Memory Stick Duo & Pro Duo kan godt bruges i stedet for alm. memory stick med adapter - men desværre ikke omvendt, så svaret til dit spørgsmål er nej.

Memory stick er fysisk meget større end memory stick duo, så det er forklaringen.
Avatar billede drinkit Praktikant
24. juli 2005 - 18:33 #2
ok - hva så med duo pro og normal duo -- de kan godt samn ik?
og hva er forskellen på gaming modellen, og den normale.. da gaming er 100 kr billigere i 1gb version..
Avatar billede apache999 Nybegynder
24. juli 2005 - 18:45 #3
Jeg er faktisk ikke stensikker på, hvad forskellen er på PRO og den almindelige udgave. Formoder, at PRO er nyere og hurtigere. Min telefon kan bruge begge formater, og eftersom PRO var noget billigere, valgte jeg det. Men jeg har både et PRO og et almindeligt kort, og fysisk er de ens.

Jeg vil dog anbefale dig at tjekke dit kameras dokumentation for, om det er kompatibel med PRO-udgaven, så du ikke foretager et fejlkøb.

Hvad angår gaming-modellen formoder jeg bare, at der er tale om et model-navn fra en af producenterne. Der er altså ikke tale om en anden standard. Så køb du trygt den, ifald den er billigere.
Avatar billede drinkit Praktikant
24. juli 2005 - 18:47 #4
1000-tak for hjælpen =) dejligt med lidt info - eftersom der næsten intet er at finde rundt omkring på nettet om dette emne!