Avatar billede jarner Nybegynder
08. juli 2005 - 13:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Program til massekomprimering af billeder

Hej Alle

Jeg søger et program der kan komprimere en hel mappe med billeder på én gang.
Jeg har en masse billeder fra digitalkamera, som jeg ønsker at lægge ud på nettet, men de fylder for meget enkeltvis, så det program jeg søger skal kunne ændre størrelsen på alle billeder samt komprimere dem. (det er ikke så sjovt at komprimere 500 billeder enkeltvis).
Avatar billede falster Ekspert
08. juli 2005 - 13:24 #1
Der er vist masser - gratis - der kan batche sådan noget. Søg f.eks. på XnView og IrfanView på nettet og jeg tror, at de nærmest vil falde over hinanden.
08. juli 2005 - 13:26 #2
XP har værktøj her: http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Image Resizer
This PowerToy enables you to resize one or many image files with a right-click
Avatar billede jarner Nybegynder
08. juli 2005 - 14:12 #3
Jeg lukker hermed spørgsmålet og accepterer svaret. Dog kunne jeg ikke få det til at virke. Fandt et andet program - Easy Thumbnails. Et program der laver thumbnails, så i stedet for at lave billederne helt små, lavede jeg dem blot i den størrelse der passede. Billederne blev fra 1.3 mb til 80 kb fra en størrelse på 1856x1392 til 800x600. Udemærket kvalitet.
Så det kan godt anbefales, hvis man bare skal benytte det til et internet-galleri, hvilket jeg skal.

God sommer og god weekend!