Avatar billede martin_fs Nybegynder
01. juli 2005 - 00:07 Der er 16 kommentarer

Leje af kamera?

Hey, jeg har brug for at leje et semi-pro digitalt kamera. Har brug for mindst 8 megapixels. Jeg bor i Århus, og hvis nogen kan foreslå noget lokalt, ville jeg være meget taknemmelig. Det er ikke specielt vigtigt, hvad det koster, for min arbejdsgiver betaler.

Billederne skal bruges til en hjemmeside og enkelte skal printes i A3-format (derfor min. 8 megapx)
Avatar billede martin_fs Nybegynder
01. juli 2005 - 00:12 #1
Jeg bør nok nævne, at jeg kun skal bruge det i 1-4 dage.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. juli 2005 - 00:26 #2
DSC-F828 - hos Leasy.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. juli 2005 - 07:28 #3
http://www.leasy.dk/product_list.asp?categoryID=53
[Sony digital kamera - 8 Megapixel! -  Sony DSC-F828 er det første digitalkamera med en 8 megapixel sensor.]
Læs også det med 'små' bogstaver: http://www.leasy.dk/forretningsbetingelser.asp
Bemærk: ÅOP: 27,91%

(Der må være andre muligheder...)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
01. juli 2005 - 07:55 #4
Du behøver da bestemt ikke 8 Megapix for at lave A3 og hjemmeside billeder, det kan Olympus E-20 og E-10 da også, sammen med Canon 300 D og lign., bare for at nævne et par stykker.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. juli 2005 - 10:36 #5
Deusen er det ikke megapxels der bestemmer hvor meget man kan forstørre et billede. Det er optikken!
Avatar billede martin_fs Nybegynder
01. juli 2005 - 11:29 #6
Begge dele har vel noget at skulle have sagt. Jeg læste bare i en anden tråd herinde, at man skulle tilstræbe at printe billederne i 200-240 PPI. 240 PPI kræver dog bare 12,8 megapx :D
Avatar billede martin_fs Nybegynder
01. juli 2005 - 11:31 #7
Majsmarkens forslag var bare lidt underligt, for hos Leasy kan man kun købe dem. Det var selvfølgelig det første sted, jeg kiggede selv.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. juli 2005 - 11:33 #8
Det var ikke majsmarken der foreslog det :)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. juli 2005 - 16:55 #9
... jeg byggede bare lidt på <john_stigers>'s forslag - specielt detaljen med de _små_ bogstaver og ÅOP'en ...
02. juli 2005 - 08:19 #10
Prøv at ringe til CAV (www.cav.dk), -de har godtnok ikke noget på deres hjemmeside, men det kan være de har noget lignende liggende.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
13. juli 2005 - 11:23 #11
Ellers kan du kigge her http://www.goeckerprof.dk/Udlejning.htm, det er godt nok i KBH, meeen det kunne jo være.

Iøvrigt så har jeg fået afvide hos en fotohandler (og set eksempel) at en A3 side sagtens kan fyldes ud med et 4 Mpixel billede, uden at det bliver grumset, men som tidligere nævnt det kommer også an på optikken
Avatar billede vik_d Nybegynder
13. september 2005 - 12:05 #12
Man kan risikere at ved for mange pix at billedet bliver "nulret".

Altså  det handler om :

God optik , god CCD (det der svarer til film/negativ) og rigtig indstillig af udstyr. mange pix er kun for at sælge noget nyt/"bedre". 5 m.pix er mere end rigeligt til A3/A2.

Jeg selv har brugt et Nikon D1 med 2,74 m.pix til portræt foto samt produkt foto med godt resultat.
Avatar billede simonia Nybegynder
20. februar 2006 - 14:52 #13
Hvis det ikke drejer sig om mere, burde din chef engagere en fotograf til opgaven, det ender sikkert på det samme prisleje og så står en professionel for det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. februar 2006 - 14:59 #14
Jeg vil tro at der er fundet en løsning :)
Avatar billede simonia Nybegynder
20. februar 2006 - 15:00 #15
så var det jo nok en idé at få lukket spørgsmålet...
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. februar 2006 - 15:56 #16
martin_fs - lukker du her?