Avatar billede skunsen Nybegynder
25. juni 2005 - 13:51 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Pinnacle studio vers. 9

Er det et godt program...eller skal man bruge flere penge, hvis vil have et bare nogenlunde godt resultat.
Avatar billede peet49 Nybegynder
25. juni 2005 - 13:53 #1
Det er et godt program, men fylder meget.
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
25. juni 2005 - 14:50 #2
Det kommer helt an på hvad du mener med et godt program. Pinnacle henvender sig først og fremmest til begyndere og let øvede brugere. Det kan alt hvad man som standard vil forvente af et videoredigerings program.

Hvis du skal arbejde med mange spor og hvis du ønsker helt speciele effecter, så skal du vælge Adobe Premiere, det er dog ikke nær så brugervenlig og så er det også 6 til 10 gange så dyrt.
Avatar billede skunsen Nybegynder
25. juni 2005 - 15:02 #3
Jeg har ikke brug for en masse specielle effekter. Jeg har været vant til billedbehandling, men har ikke lavet videoredigering før.
Det jeg gerne vil kunne er at kunne redigere optagelserne, så uheldige optagelser kan "skæres væk", og evt. tilføje baggrundsmusik og tekst.
Jeg har mulighed for at købe en pakke med DV-kort (PCI) til PC sammen med Pinnacle Studio vers. 9 til 599,- og så ville jeg lige høre om det er OK køb?
Avatar billede skunsen Nybegynder
25. juni 2005 - 15:02 #4
Det skal bruges på en ny pc, med 120 GB HD og 512 MB RAM...
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
25. juni 2005 - 15:07 #5
Så er svaret helt sikkert, køb det. Når du redigere vil der ikke være noget kvalitetstab og Pinnacle har nogle tekst og lyd muligheder. Sidst men ikke mindst, du kommer hurtigt igang.

Hvis du beslutter dig til Pinnacle og hvis du undervejs løber ind i problemer, så kom tilbage og jeg skal prøve at hjælpe dig.
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
25. juni 2005 - 15:09 #6
der skulle have stået "..og Pinnacle har nogle rigtig gode tekst og lyd muligheder" :-)
Avatar billede peet49 Nybegynder
25. juni 2005 - 15:54 #7
Så vil jeg også lave et svar.
Avatar billede peet49 Nybegynder
25. juni 2005 - 16:06 #8
Takker.
Avatar billede skunsen Nybegynder
25. juni 2005 - 16:11 #9
Velbekomme og tak for hjælpen!
Når jeg nu har fået videokamera, Pinnacle Studio og den nye pc, så kan det være at jeg vender tilbage med nye "problemer" vedr. redigering :o)
God sommer!
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
25. juni 2005 - 16:56 #10
Du skriver bare - tak for point.
Avatar billede ove.c Nybegynder
26. juni 2005 - 21:17 #11
et andet godt sted at finde løsning på problemer er www.davk.dk
Avatar billede skunsen Nybegynder
27. juni 2005 - 16:10 #12
Tak for det ove.c!  :o)