Avatar billede hapsdude Nybegynder
18. juni 2005 - 17:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med BitTorrent

Jeg har for nyligt hentet programmet BitTorrent og er begyndt at hente med det. Men mine downloads kører bare helt nede på højest 5 KB/s, hvilket virker lidt underligt for mig eftersom min forbindelse (256 Kbit/s) burde kunne trække omkring de 30 KB/s. Jeg har så en del steder læst at min router kan være skyld i den langsomme downloadhastighed. Mit problem er så at jeg ikke selv har installeret min router, jeg har ikke nogen manual, og ved stort set intet om hvordan den virker. Så vidt jeg kan forstå er det noget med at jeg skal åbne nogle porte, men hvordan gør jeg det, og med åbne porte hvordan ser det så ud med sikkerheden?

håber der er en der kan hjælpe mig :)
Avatar billede hapsdude Nybegynder
18. juni 2005 - 17:15 #1
Jeg ved ikke om det hjælper men jeg har fundet en router der ligner min en del og på siden ligger der også en manual til routeren... Så nu skal jeg bare have af vide hvilke porte der skal åbnes og om der er en sikkerhedsrisiko der er værd at vurdere.
Avatar billede hapsdude Nybegynder
18. juni 2005 - 17:16 #2
glemte selvfølgelig at skrive siden... her: http://www.sunsway.com.hk/products/router-1.html
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
18. juni 2005 - 17:20 #3
jeg tror i skal holde den slags debatter omrking P2P tjenester og anden pirat snak ude af dette forum!

jeg ved ikke helt om reglementet for eksperten.dk tillader det...?

mvh
Mads

PS! måske har du et NAT problem med dit bittorrent??
Avatar billede boxer Nybegynder
18. juni 2005 - 17:20 #4
Ja det må så være max 30 kb/s. Kører det lige så langsomt hvis du henter 10 filer ad gangen? Du skal jo regne med at det også er meget afhængigt af hvilken uploadhastighed dem du henter fra har.
Det er muligt at du skal åbne nogle porte i din router. Det kommer lidt an på din router.

Du skal vide at det går meget ud over din sikkerhed at åbne porte og i det hele taget bruge fildelingsprogrammer. Der kommer ofte virus ind ad den vej.
Du bruger vel en firewall?

Når du opretter sprgsmålet her på E, tager jeg det som en selvfølge at du kun bruger programmet til at hente lovlige filer!
Avatar billede hapsdude Nybegynder
18. juni 2005 - 17:30 #5
Foxmulder: siden hvornår er p2p blevet ulovligt? Jeg har ikke så meget forstand på routere og sårn... hvad betyder NAT og hvordan kan jeg finde ud af om jeg har et problem dér?

anonym: Jeg havde en firewall (før jeg fik routeren) men jeg fik at vide at routeren kunne erstatte firewall'en. Men min virusscanner skulle nu også kunne suge det meste virus der kommer ind.
Avatar billede hapsdude Nybegynder
18. juni 2005 - 17:34 #6
undskyld, kom til at trykke på send, det var ikke meningen

Inde i "Settings" i BT kan jeg indstille hvorfra den skal begynde at søge efter åbne porte. Hvis jeg så bare skriver (kun et eksempel) 6000-et eller andet, og så går ind i min router (ad den vej med at skrive sin gateway-ip i adressefeltet) og så ind i "advanced setup" >> "NAT" >> "Special apllication", og så skriver det tal jeg sagde BT skulle starte ved, vil den port så være åben? Eller har jeg så bare rodet ved jeg noget jeg skal holde fingrene fra?
Avatar billede boxer Nybegynder
18. juni 2005 - 17:39 #7
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
herinde kan du tjekke om porten er åben.

Og ja den vil være åben og den vil være åben for alt og alle. Om du vil løbe risikoen er op til dig selv.
Avatar billede hapsdude Nybegynder
18. juni 2005 - 17:45 #8
Jeg vil ihvertfald lige prøve det for at se om det overhovedet løser problemet. Om jeg så senere vil lade en port stå åben har jeg ikke bestemt mig for.

Skal jeg vælge TPD eller UDP? hvad er forskellen på triggerport og public port?

Så vil jeg lige prøve et par minutter og se hvad der sker. Skal jeg genstarte pc'en (eller bittorrent) for at det virker eller virker det med det samme?
Avatar billede boxer Nybegynder
18. juni 2005 - 17:55 #9
Jeg mener det er TPC men er ikke sikker.

Du skal genstarte før det træder i kraft - pc'en for at være på den sikre side :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
18. juni 2005 - 17:56 #10
TPC = TCP
Avatar billede hapsdude Nybegynder
18. juni 2005 - 18:02 #11
ok, det vil jeg lige prøve så. Mange tak for hjælpen  :)
Avatar billede boxer Nybegynder
18. juni 2005 - 18:16 #12
Velbekomme - du vender bare tilbage hvis der opstår problemer. Jeg er tilbage senere på aftenen.