Avatar billede smidzy_lasse Nybegynder
13. juni 2005 - 18:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Computer der ikke starter ordenligt..

Hej..

En af mine venner har et problem som jeg gerne vil hjælpe ham med at løse. Og det sker også ved min computer en gang i mellem. Han Har det problem at når han vil starte sin computer trykker han selvfølgelig på start-knappen og den begynder at køre, men skærmen tænder ikke, Før han har trykket på genstart-knappen og så tænder skærmen. Det skal han gøre hver gang han starter.

Det er meget træls.
Vi har samme bundkort, så der med er vi 99% sikker på at det er det der er noget galt med. Men der er sikkert noget der ska indstilles, men hvad?
Bundkortet er: ASUS P4U800-X

Jeg håber virkelig i kan hjælpe.. :-)

Hilsen Lasse Hansen
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juni 2005 - 18:20 #1
Hvilken version af BIOS har jeres bundkort ?
Avatar billede smidzy_lasse Nybegynder
13. juni 2005 - 19:51 #2
Phoenix ALi M1683 rev 0
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juni 2005 - 19:57 #3
Nej, det er selve BIOS. Jeg mener versionen der ligger i CMOS, og som styrer bundkortet. Når man starter maskinen op, kommer der oppe til venstre, hvor den skriver BIOS rev. og så et eller andet nummer. Med asus, er det som regel af følgende format Rev. 1007 eller Rev. 1016, eller noget i den retning.
Avatar billede smidzy_lasse Nybegynder
13. juni 2005 - 19:58 #4
okay.. tjekker det lige..
Avatar billede smidzy_lasse Nybegynder
13. juni 2005 - 20:05 #5
Det står ingensteder, ikk i bios eller under start op.. :S
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juni 2005 - 20:21 #6
Du kan finde den nyeste BIOS her, http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us den har version 1007.

Der er et program på CD der kom med bundkortet, som hedder ASUS Update, og det er et Windows program, som kan opdatere din BIOS, så det finder du og installere.

Du starter programmet, og peger den til den fil som du har downloaded med BIOS ver. 1007, og lader den opdatere din BIOS.

Du kan læse videre om det i manualen til bundkortet under kapitel 2.1.4.
Avatar billede smidzy_lasse Nybegynder
13. juni 2005 - 21:12 #7
Okay Det kan jeg prøve. Er du sikker på det vil hjælpe?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. juni 2005 - 00:54 #8
Nej, men når du ikke kan oplyse mig om hvilken version af BIOS bundkortet har, så må du loade den seneste version af BIOS, for at være sikker på, at det ikke er den der laver baladen.

Det har jo vist sig, når man læser om de forskellige versioner af BIOS, at dit bundkort har problemer med opstart.

Når du har den nyeste BIOS i maskinen, så tager vi den derfra, hvis det ikke løser problemet.
Avatar billede smidzy_lasse Nybegynder
16. juni 2005 - 14:46 #9
Han gad ikk bøvle med problemet mere og har detfor købt nyt bundkort.. :S
- Så problemet er løst..
Avatar billede smidzy_lasse Nybegynder
18. marts 2006 - 19:08 #10
Lukket .