Avatar billede Alano Novice
20. maj 2005 - 20:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CF kort fejl

HEJ !

Mit canon-digitalkamera siger bare "CF kort fejl" når jeg prøver at tage et billede. Hvordan kan det være ?!

Jeg har formateret hukommelses-kortet, og siden da har det ikke virket! Må man virkelig ikke det med et CompactFlash kort?

Skal bruge kameraet på arbejde her i aften, så vil virkelig gerne have et hurtigt svar, ellers er jeg i store problemer :(((((

mvh
Allan
Avatar billede bredker Nybegynder
20. maj 2005 - 20:43 #1
har du formateret det i kameraet eller fra din pc
Avatar billede Alano Novice
20. maj 2005 - 21:00 #2
fra pc'en !
Avatar billede bredker Nybegynder
20. maj 2005 - 21:04 #3
så er det sikkert formateret i et forkert filformat
prøv at formatere det i kameraet
virker det ikke er det så vidt jeg husker raw det skal formateres i
Avatar billede Alano Novice
20. maj 2005 - 21:14 #4
syns ikke den opfører sig som før. kan ikke komme til at formatere det i kameraet! er der en mulighed for at formatere det i raw-format på computeren ???
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
21. maj 2005 - 09:24 #5
Dit kort skal formateres i FAT-format som langt de fleste digital-kameraer benytter.
Det kan du normalt ikke formatere fra en nyere computer, som kun kan formatere i FAT32 eller NTFS. Omvendt kan du ikke benytte kortlæsere på ældre computer.
Uden at jeg vil garantere for det, mindes jeg at Windows98 kan begge dele, altså benytte kortlæser, og formatere i FAT.

RAW-formatet er en optageformat, som intet har med formateringen af dit kort.
Avatar billede Alano Novice
23. maj 2005 - 11:00 #6
Har winXp! Har jo formateret den i compen og siden har det ikk funket.. Det er nok ikk noet med det at gøre alligevel så :(
må hellere smutte ned i butikken så :(
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
23. maj 2005 - 11:05 #7
Hent det her program først, og prøv om den kan redde kortet:

http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
Avatar billede Alano Novice
23. maj 2005 - 11:48 #8
oki thanks :D