Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
19. maj 2005 - 09:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Zoom eller Pixel ?

Hej

Jeg skal bruge et billigt kamera !

Det skal kunne tage "kniv skarpe" billeder af serie nr. på kasser !
Sådan at man kan læse dem på sin skærm.........

Er der nogen der har en ide til model.......

Er det bedre med zoom......eller er mange mange pixel hvad der skal til ?
Avatar billede rhandersen Nybegynder
19. maj 2005 - 09:58 #1
hehe, det er vigtigt med et skarpt objektiv.

Du skulle kigge på Canons A serie

Fx A80
Avatar billede c-holst Novice
19. maj 2005 - 11:44 #2
helt uvidensabelig kommentar fra mig:-)

ville klart gå efter høj optisk zoom frem for flere pixel. Har selv et olympus 725 ultra zoom med 8 x optisk zoom. købt til 1599 i photocare.
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=81608
tager efter min overbevisning gode og skarpe nærbilleder
digital zoom, kan du som sådan lave på din egen pc efterfølgende

grundlæggende gør flere pixel, at dine billeder bliver større, men ikke meget om, hvor gode de bliver når de fx bliver fremkaldt eller printet, eller vist på en skærm

har du et budget
Avatar billede c-holst Novice
19. maj 2005 - 11:45 #3
ret mig endelig hvis jeg er forkert på den
Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
19. maj 2005 - 12:33 #4
Hej !

Tænkte sådan ca. 1000- 1500 som budget !

Min tanke var, at med flere pixel, kunne zoom bedre på min PC, bagefter........

Men man skal altid lytte til hvad andre ved, eller hvad de er glade for at have købt.....det der virker for en anden, kan jo let være det rigtige til mig også !  :-)
Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
19. maj 2005 - 12:56 #5
Nååååååååååååååååå

Beslutningen skulle jo tages...så har bestilt et stk.  725  ;-)

Hvis du ønske point, så smid lige et svar !

PS.
Kunne se at jeg faktisk havede været inde og kigge på det lige før jeg smed dette spørgsmål herinde...så det må være det rigtige  ......
Avatar billede c-holst Novice
19. maj 2005 - 13:52 #6
Det kamera kan faktisk zome helt ind til 24X men det kræver nok både stativ og stabilt motiv. har stået det fra på mit, da 8x optisk giver et meget nært motiv på fx 1 meters afstand.
Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
19. maj 2005 - 14:15 #7
Tak...det skal jeg huske, men regner da og 8X zoom er fint til mig !