Avatar billede fjeh Nybegynder
13. maj 2005 - 00:04 Der er 1 løsning

Problemer ifm. installation af apache

Når jeg prøver at installere apache 2.0.54-win32 på en WinXP PC får jeg 2 fejlmeddelelser i et DOS vindue.

Den første er:

"Normalt må en socket-adresse (protokol/netværksadresse/port) kun bruges en gang. : make_socket: could not bind to address 0.0.0.0:00
no listening sockets available, shutting down
Unable to open logs"

Den anden er:

"Den angivne fil blev ikke fundet. : No installed service named Apache2."

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg får denne fejl. Jeg har installeret Apache før på en anden PC med WinXP uden Service Pack 2, hvor det virkede helt fint. Den jeg nu prøver at installere det på, er en anden PC med WinXP og Service Pack 2. Kan det være det der er problemet, at Service Pack 2 indeholder en allerede installeret Web Server eller hvad???
Avatar billede fjeh Nybegynder
16. maj 2005 - 12:02 #1
Apache kørte ikke under tjenester.