Avatar billede uffesteenberg Novice
10. maj 2005 - 12:51 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Program til scanner?

Lige pludselig virker mit scanner-program Ulead Photo Express ikke mere!! Det fulgte med scanneren og jeg har brugt det uden problemer længe, men når jeg klikker på programmets ikon eller genvej sker der intet!! Har prøvet at fjerne, reparere og geninstallere flere gange, men det hjælper ikke!

Lige nu bruger jeg det gratis program Irfanview, der er ok til mit behov.. men ind imellem savner jeg flere af de funktioner der var i Ulead.. (redigering af billedet på mange måder)..

Er der nogen, der akn anbefale et GODT og BRUGERVENLIGT program?? Gerne gartis, men er det kvali så betaler jeg gerne..
Avatar billede nva Praktikant
10. maj 2005 - 13:14 #1
Jeg vil tillade mig at anbefale PhotoFiltre, der er endnu bedre end Irfanview og også gratis http://www.photofiltre.com/
Der findes mange plugins, der giver dig mange muligheder.
Avatar billede milter Ekspert
10. maj 2005 - 20:43 #2
Mener du, at Ulead slet ikke vil åbne, eller er det din scanner, det ikke vil åbne?
Avatar billede uffesteenberg Novice
10. maj 2005 - 21:58 #3
Ulead vil ikke... scanneren fungerer fint!
Avatar billede milter Ekspert
11. maj 2005 - 19:35 #4
Hvilken version af Photo Express er det?

Får du nogle fejlmeddelelser?

Er styresystemet XP?
Avatar billede uffesteenberg Novice
13. maj 2005 - 11:57 #5
Photo Express 4.0 SE... jeg får ingen fejlmeddelser, programmet går bare ikke igang.. har mere eller mindre opgivet det efter at have forsøgt at afinstallere, geninstallere og reparere flere gange.. jeps, jeg kører XP Pro.. Indtil videre scannere jeg bare via Irfanview...det er acceptabelt, men der er ikke ret mange muligheder for at arbejde med billedet..
Avatar billede milter Ekspert
13. maj 2005 - 14:47 #6
Hvor lang tid har du haft Photo Express?

Det lyder mærkeligt, at du ikke kan installere det. Kan du finde programmet i Kontrolpanel > Tilføj eller fjern programmer, og hvor meget fylder det?
Avatar billede milter Ekspert
13. maj 2005 - 14:53 #7
Og har du andre problemer med din computer?
Avatar billede uffesteenberg Novice
13. maj 2005 - 15:55 #8
Har haft programmet kørende uden problemer i over et år... Jeg fjernede det via kontrolpanel..har på fornemmelsen at det kan være gået galt der, for den spurgte om jeg ville fjerne nogle bestemte filer! Det gjorde jeg, men jeg er ret sikker på, at det bare var driver-filer (mappen twain i C/Windows)..

De gange jeg har prøvet at installere igen, ser alt ok ud og ikonerne ligger på skrivebordet og i start - men der sker ingenting..

Ellers ingen computer-problemer (pt.)..

Jeg regner med at forsøge lortet igen næste gang jeg formaterer..

Takker for hjælpen.. point kommer snarest ;-)
Avatar billede uffesteenberg Novice
13. maj 2005 - 15:57 #9
Alternative programmer ønskes stadig ;-)
Avatar billede milter Ekspert
14. maj 2005 - 14:40 #10
Har du prøvet GIMP?

http://www.gimp.org/about/
Avatar billede milter Ekspert
14. maj 2005 - 14:44 #11
Har du prøvet det her:

"When I try to install Photo Express 4.0, the installer provides two options: Repair and Remove. Where is the Install option?
Please do the following before beginning to install Photo Express 4.0.

Delete folder {1B5946C0-491A-11D4-ADD6-0010B53EC668}
in C:\Program Files\InstallShield Installation Information\
Run Regedit from Start/Run¡ Windows task bar
Delete folder {1B5946C0-491A-11D4-ADD6-0010B53EC668} in KEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ "

Fundet her:
http://www.ulead.com/tech/pe/pe40faq.htm
Avatar billede milter Ekspert
14. maj 2005 - 14:47 #12
Her er Googles eget program til billedbehandling:

http://www.picasa.com/
Avatar billede uffesteenberg Novice
14. maj 2005 - 14:51 #13
Har prøvet idéen fra Ulead-siden... men GIMP ser lækkert ud og jeg mindes at have hørt om det før... Tak for forslagene.. Du må vist hellere smide et svar milter ;-)
Avatar billede milter Ekspert
14. maj 2005 - 15:20 #14
Kommer her og god fornøjelse.

Jeg har ikke selv prøvet GIMP endnu (bruger PSP8), men så vidt jeg ved, kan du udover selve programmet downloade en del ekstra plugins. Kig her:

http://registry.gimp.org/index.jsp
Avatar billede uffesteenberg Novice
14. maj 2005 - 15:30 #15
Takker! Picasa er ganske udmærket ;-) Gimp skal jeg også lige prøve, men installationen er lidt mere kompliceret end Picasa..
Avatar billede uffesteenberg Novice
14. maj 2005 - 15:34 #16
Man skal ind i "Gimp for Windows" og først have GTK+ Runtime Environment installeret og dernæst Gimp..
Avatar billede milter Ekspert
14. maj 2005 - 15:58 #17
Open Source programmerne skal tit installeres stump for stump, men så behøver man jo også kun installere det, man har brug for. Prøv at kigge her:

http://www.nordicos.org/programs/