Avatar billede piratos Nybegynder
08. maj 2005 - 21:24 Der er 7 kommentarer

Automate o Photoshop

Er der en der lige hurtigt kan forklare mig det, jeg har haft det lagt ind på min pc, men efter at vi har fået det hele opdateret herude på arb. så er den automate funktion der ikke mere, og ved ikke lige hvordan jeg laver det, da det ikke er mig selv der har lavet det fra start af:(

Det den skal gøre er følgende:

1. Hente billederne fra mappe 1
2. Ændre str på billederne
3. Sætte en tekst i nederste højre hjørne
4. Gemme billeder i Mappe 2

Er der en der kan hjælpe mig med det?
Avatar billede weblex Nybegynder
08. maj 2005 - 21:27 #1
Du skal lave en action som laver dine opgaver.

Og så skal du vælge File - Automate - Batch for at køre det på hele din mappe.
Avatar billede weblex Nybegynder
08. maj 2005 - 21:28 #2
Hvis du vil ofre 5 point, så er her en artikel:

http://www.eksperten.dk/artikler/46
Avatar billede hcma Novice
09. maj 2005 - 00:10 #3
og her er også en vejledning http://www.hcma.dk/photoshop_action.htm
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
09. maj 2005 - 11:37 #4
muligvis findes den action endnu. Er det samme computer, og er den blevet formateret?
Avatar billede piratos Nybegynder
09. maj 2005 - 12:16 #5
Ja den er blevet formateret og det hele:(
Avatar billede piratos Nybegynder
09. maj 2005 - 12:48 #6
Nu har jeg lige prøvet, jeg kan sagtens få den tli at køre, men når den skal gemme, kommer den med en fejl, så skal jeg selv sidde og sige OK:(

Hvad kan det skyldes?

Min action hedder følgende:

1. Reziser billedet
2. Indsætter en tekst i nedrste højre hjørne
3. Gemmer bileldet i ny mappe

Det er ved punkt 3 den kommer op med at jeg selv skal sige ok til at gemme:(

Jeg gemmer billederne som jpeg
Avatar billede piratos Nybegynder
09. maj 2005 - 12:49 #7
nu ser det ud til at køre, skulle bare lige krydse af at den selv skulle gøre det