Avatar billede janpersson Praktikant
23. marts 2005 - 20:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dobbelt windows

Jeg er ved at reparere min søsters pc, motherbordet var brændt af, før det brændte af havde hendes kæreste prøvet at installere windows XP på et andet drev, det er slettet nu men alligevel kommer windows under opstart og spørger hwilken win XP jeg vil starte, hvordan kommer jeg af med den ekstra linie i opstartsfasen
Avatar billede smidzy_lasse Nybegynder
23. marts 2005 - 20:46 #1
Det har jeg også prøvet. Du skal bare slette den/de partitioner hvor windows'ene ligger. Og der efter oprette nogle nye. Det vil løse dit problem.
Avatar billede lap Nybegynder
23. marts 2005 - 20:46 #2
tilretter c:\boot.ini og fjerner den ene linie (den med reference til den anden disk - typisk disk 1, hvor disk 0 er den første).
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. marts 2005 - 20:49 #3
Klik start | kør, skriv msconfig og tryk enter. på fanebladet boot.ini , trykker du knappen "Kontroller alle startstier". Tryk anvend og ok.
Så burde den selv fjerne de linier, der ikke længere eksisterer.
Avatar billede janpersson Praktikant
23. marts 2005 - 20:50 #4
hele den partition hvor den "gamle windows" lå på er formateret.

Kan man gå ind i kør og skrive c:\boot.ini ?

Jeg har været inde i sysedit.exe men syntes ikke at jeg så noget
Avatar billede janpersson Praktikant
23. marts 2005 - 20:51 #5
ok det prøver jeg

vender tilbage senere
Avatar billede janpersson Praktikant
23. marts 2005 - 21:04 #6
Hmmm hvordan giver man point når du kun har lavet en komentar tonnybrandt
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. marts 2005 - 21:30 #7
Jeg kunne jo lægge et svar *s*
Men du bør faktisk dele point mellem lap og jeg, da lap's indlæg faktisk også ville løse problemet. Jeg syntes blot "min" metode var lettere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2005 - 21:38 #8
Det helt rigtige er at acceptere det svar man kunne bruge :)
Så jeg vil sige det er op til spørger at bestemme hvem der skal have point.
Avatar billede janpersson Praktikant
23. marts 2005 - 21:47 #9
Ja men nu var det jo altså tonybrandt der besvarede bedst syntes jeg

ha en god påske alle sammen
Avatar billede lap Nybegynder
23. marts 2005 - 21:51 #10
og jeg er enig - kendte ikke denne smarte metode :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. marts 2005 - 22:05 #11
Ok, takker for point :)