Avatar billede frikadunse Nybegynder
02. marts 2005 - 14:35 Der er 7 kommentarer

Smårettelser kræver recompilering

Hej
Jeg arbejder i Borland C++ builder 6.0
Jeg er igang med et større projekt, hvor jeg fra tid til anden har brug for at rette småfejl, og køre programmet igen. Tidligere i projektet, har det været muligt for mig, at trykke Run, og så compilede builderen det eller de units som jeg havde rettet i.

Nu er der så sket det, at den lige pludselig kræver at jeg laver et full build, hvis mine ændringer skal tage effekt. Det skal lige siges, at der kommer ingen fejl, den gør bare det som der stod inden jeg lavede rettelsen..

Hvordan får jeg den til at opføre sig som i "de gode gamle dage" ;-)

på forhånd tak!

/Niels
Avatar billede jpk Nybegynder
02. marts 2005 - 15:34 #1
Der er typisk muligheder som "Build" og "Rebuild", er du sikker på du vælger den første?

Det kan også være fordi du ændrer i en fil (header) som inkluderes i andre filer som igen inkluderes i andre filer...
Avatar billede frikadunse Nybegynder
02. marts 2005 - 17:03 #2
Ja, det er jeg sikker på, da et build tager ca. 10sekunder og et rebuild tager omkring 10-12 minutter...
Avatar billede frikadunse Nybegynder
03. marts 2005 - 10:42 #3
Kom nu, please, der må være nogen andre end mig som har haft det problem? Jeg spilder 10 minutter af min arbejdsdag hvert 10'ende minut :-(
Avatar billede jpk Nybegynder
03. marts 2005 - 11:04 #4
Dit indlæg af 17:03:58 er da lige så meget et argument for at du vælger rebuild, som at du vælger build!

At det ta'r så lang tid kunne jo netop være fordi du valgte rebuild...
Avatar billede frikadunse Nybegynder
03. marts 2005 - 11:31 #5
Så vil jeg istedet prøve at ridse mit poblem op på ny.
"Normalt" når jeg sidder og arbejder med builderen, og f.eks. opdager, at jeg har lavet en if sætning forkert, så den kører en gang for meget, kan jeg stoppe min kode, gå ind i den, rette fejlen og trykke på Run (F9), og så recompiler builderen den cpp fil jeg har ændret i.
Det er den stoppet med. Hvis jeg tilføjer en linies kode, eller ændrer i en linies kode, eksekverer den programmet, som det var inden ændringen blev lavet. Hvis jeg så vil have ændringen til at træde i kraft, skal jeg trykke Build (Under projekt menuen).
Den første metode, plejer at tage fra 2-10 sekunder. Den "nye" (DESVÆÆRE) metode tager ca. 10-12 minutter.

Jeg vil gerne vide, om der er et sted, hvor jeg kan ændre noget, eller indstille noget, så den medtager mine ændringer, selvom jeg "kun" trykker F9

Håber at jeg har formuleret mig klarere nu, men det er lidt svært, for jeg er BESTEMT ikke ekspert i Borland Builder :-(
Avatar billede frikadunse Nybegynder
03. marts 2005 - 11:58 #6
Gør ovenstående problemet klart, eller er jeg helt håbløs??
Avatar billede bertelbrander Novice
07. marts 2005 - 23:44 #7
Mit bedste bud er at lave et helt nyt projekt og flytte filerne over i dette.