Avatar billede lkcleaner Nybegynder
02. marts 2005 - 09:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Når en swf fil afspille på hjemmeside, stopper når buffer er tom

Jeg har et  video klip som jeg ”lavet” om til en swf fil (med swish video) og lagt det på en hjemmeside og det virker, MEN når man kommer ind på siden begynder den
At lægge det op i bufferen og først lidt efter begynder den at afspille filmen. Når så filmen bliver afspillet kan man se at den når at ”hente” bufferen og så stopper filmen mens den fylder bufferen igen, og der efter begynder den at afspille igen. Jeg har set andre steder at selv store film kører uden at stoppe.
Jeg kan ikke finde hvor/hvad jeg skal stille på for at få det til at køre hele tiden (jo men så går det ud over kvaliteten).

Man kan få et program til at optimere sine flash filer med, skal men bruge et såden et ?

Jeg tror selv at det har noget med buffer at gør men ?????

Jeg bruger:
swish video ( for at lave det til en swf fil)

Håber at i kan hjælpe mig

Lars
Avatar billede _k Nybegynder
02. marts 2005 - 09:57 #1
Har du overvejet/prøvet at konvertere til flv i stedet? flv-formatet er gearet til at blive streamet (eller pseudostreamet når du ikke lige sidder på en streaming server), hvorimod du selv er ansvarlig for at preloade dine swf'er.

...det der sker nu, er ganske givet, at din swf spiller fint indtil den rammer en "tung" frame - en frame med meget grafik i - hvorefter den lige når at kløjs i det og hakke inden den går videre.
Avatar billede docks Nybegynder
02. marts 2005 - 10:06 #2
Ja som _k siger - importer din film i flash og eksporter som .flv fil, eller brug et program som Sorensen Squeeze til at gemme som .flv.

Du kan så bruge MediaDisplay componenten i flash til at afvikle filmen
Avatar billede lkcleaner Nybegynder
03. marts 2005 - 15:27 #3
Kanon tak skal i have. Jeg skal lige finde ud af at afspille en flv film i Macromedia Dreamweaver MX 2004.

Tak for hjælpen

Hilsen
Lars
Avatar billede lkcleaner Nybegynder
03. marts 2005 - 15:34 #4
ps håber at i har fået de point som i skal have
Avatar billede _k Nybegynder
03. marts 2005 - 15:49 #5
...det har vi ikke eftersom ingen af os havde lagt et svar. Så du snuppede pointene selv, men det overlever vi jo nok ;o)

Held og lykke med at få lavet det om til flv. Jeg må indrømme at jeg ikke ved om man kan afvikle det fra Dreamweaver, men umiddelbart tror jeg det ikke?