Avatar billede steen_342 Nybegynder
14. februar 2005 - 16:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Automatisk tilpasning af område til en graf

Hej

Jeg laver nogle grafer på dataset der altid indeholder de samme kolonner men forskelligt antal rækker. Jeg vil gerne lave en skabelon der tager højde for forskellen i rækkeantallet. Min graf skal altid vise de data der er til rådighed.
Jeg har hos Mikrosoft fundet følgende formel til at navngive de kolonner der skal med i grafen; men Excel viser at der er fejl i formlen.
navn1=OFFSET(Sheet1!$A$2,0,0,COUNTA(Sheet1!$A$2:$A$1000))
Hvad er fejlen ?
Jeg bruger excel 2000 engelsk.
Avatar billede tobler Nybegynder
14. februar 2005 - 17:05 #1
Jeg tror der mangler semicolon, prøv med: navn1=OFFSET(Sheet1!$A$2;0;0;COUNTA(Sheet1!$A$2:$A$1000))
Avatar billede tobler Nybegynder
14. februar 2005 - 17:07 #2
Eller skal du bruge den på dansk: navn1=FORSKYDNING(Sheet1!$A$2;0;0;TÆLV(Sheet1!$A$2:$A$1000))
Avatar billede sjap Praktikant
15. februar 2005 - 10:17 #3
Har jeg forstået det korrekt, at du skal oprette et navn (navn1) som indeholder ovenstående funktion?

Dvs. det du har gjort (burde have gjort?) er
- Menuen Indsæt/Navn/Definer
- I feltet øverst til venstre skrives navnet (navn1)
- under "refererer til" skrives så OFFSET(Sheet1!$A$2,0,0,COUNTA(Sheet1!$A$2:$A$1000))
- tryk OK, og så skulle sagen være klar
Avatar billede steen_342 Nybegynder
15. februar 2005 - 19:20 #4
Hej tobler
Du havde den rette løsning  - forvirring omkring seperatorer i excel.
Jeg prøvede som du foreslog med semikolon i stedetfor komma og så virkede det .
Sk... godt tak for hjælpen.
Læg en besked og du får point.
Avatar billede tobler Nybegynder
15. februar 2005 - 22:03 #5
Her er et svar :-)
Avatar billede steen_342 Nybegynder
16. februar 2005 - 00:00 #6
Points til dig.