Avatar billede taiko Nybegynder
10. februar 2005 - 13:44 Der er 6 kommentarer

VPN og Local Lan

Hej derude,
sidder her med et kæmpe problem som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Jeg har opsat en forbindelse som ser sådan ud:

Internet----[ADSL]----[Cisco 1712]----[PC]

Mit problem er, at jeg har oprettet en VPN forbindelse som fungere (opsat routeren som VPN Server), men jeg kan ikke se/kontakte/pinge/vnc den pc som er på LAN siden af Cisco routeren.
Jeg kan godt pinge routerens LAN port, og hvis jeg telnet'er mig frem til LAN porten, så kan jeg både pinge min egen maskine samt den PC som jeg prøver at komme i kontakt med.

Nogen der ved hvad der evt, kan være galt siden jeg ik kan kontakte pc'en??

Det skal siges at jeg har ik sat noget firewall, ACL eller andet op lige pt. andet end en ROUTING som giver Cisco's internet forbindelse (0.0.0.0 0.0.0.0 x.x.x.x distance 1, perminant route YES)
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. februar 2005 - 13:51 #1
som jeg lige ser det kan det være følgende:

Der er opsat en ACL, der forbyder icmp forward (dvs. icmp gennem routeren) men tilader icmp outbound (dvs fra routeren og ud) samt indbound (dvs. udefra ind til routeren).

Ciscos routere plejer standart at lukke for alt, hvorefter du åbner for det der skal bruges. ICMP er jo en af de protokoller man skal overveje nøge hvordan man åbner for
Avatar billede taiko Nybegynder
10. februar 2005 - 14:23 #2
har prøvet, men hjælper intet....
Det skal dog siges, at når jeg laver en PATHPING "pc'ens ip" så pinger den ud på internetet for at finde den, i stedet for at pinge routerens LAN port og derefter til pc'en.

Burde det ik have noget med routnings tabellen at gør??
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. februar 2005 - 14:30 #3
Det kunne det sagtens men spørgsmålet er hvilken routingtabel der indeholder den entry der giver fejl, det kunne tyde på at det var routeren, men jeg har lidt svært ved at overskue det lige på stående
Avatar billede taiko Nybegynder
10. februar 2005 - 15:21 #4
Den eneste den indeholder, af hvad jeg kan se er:
0.0.0.0 0.0.0.0 x.x.x.x distance 1, perminant route YES
(hvor x.x.x.x er Routerens ISP ip adr.)

Udover dette er der intet...
Har prøvet at tilføje lidt forskelligt til tabellen, men intet har virket indtil nu

:-(
Avatar billede taiko Nybegynder
10. februar 2005 - 15:58 #5
Kunne det have noget at gør med at pc'en på det LAN har 192.16.4.81 Subnet: 255.255.252.0

og har sat min til at få 192.16.4.70 subnet: 255.255.252.0 via vpn pool
???
altså at de evt. ikke kan se hinanden?? de ligger jo indfor samme adr.
Avatar billede taiko Nybegynder
10. februar 2005 - 16:33 #6
Det havde det.... så nu er det fixet ;)